English

سامانه بارشی از ۱۴ دی وارد کشور می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۳ دی در کلان‌شهر‌ها آلودگی هوا ادامه دارد، گفت: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب و غرب به کشور در نیمه غربی کشور به تدریج بارش برف و باران خواهیم داشت.

سامانه بارشی از ۱۴ دی وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ با توجه به سکون نسبی جو تا اواخر وقت سه‌شنبه 13 دی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: روز آینده در تهران و کرج با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی افزایش شاخص آلودگی هوا کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها و در صورت مهار نشدن منابع آلاینده در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ توصیه می‌شود کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی،‌ مدیریت منابع آلاینده، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز  و تردد‌نداشتن غیرضروری در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب و غرب به کشور در نیمه غربی کشور به تدریج بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش‌رو در جنوب‌شرق کشور شامل استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و هرمزگان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 و 3 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در 24 مرکز استان کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل بجنورد، ایلام، اصفهان، اردبیل، اراک، ارومیه، بیرجند، زنجان، زاهدان، خرم‌آباد، تبریز، سمنان، سنندج، شهرکرد، قم، قزوین، یزد، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یاسوج خواهد بود که توصیه می‌شود در راستای توزیع مناسب گاز، مردم در مصرف‌ گاز صرفه‌جویی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه