English

هواشناسی برای قالب استان‌های کشور هشدار زرد برف و یخبندان صادر کرد

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بارش برف، باران، کاهش محسوس دما، کولاک و یخبندان در ۲۴ استان تا روز جمعه خبر داد.

هواشناسی برای قالب استان‌های کشور هشدار زرد برف و یخبندان صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق خراسان رضوی بارش باران و در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف ادامه دارد و دریای خزر مواج است.

در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. روز سه‌شنبه بارش‌ها در گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

با نفوذ تدریجی سامانه بارشی از جنوب کشور در خوزستان، بوشهر،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، غرب استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود. در این روز در جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و دریا متلاطم می‌شود.

روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار شمالی کاهش یافته و در سایر مناطق بارش ادامه دارد. در این روز علاوه بر خلیج‌فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد و دریای عمان نیز متلاطم شده و به‌تدریج در اوایل شب سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

روز پنجشنبه در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده روی می‌دهد و با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و ارتفاعات غربی بارش برف و باران و در گیلان و مازندران بارش باران پیش بینی می‌شود. طی روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه