English

کاخ سعدآباد سه روز میزبان جشن‌های شب یلدا است

مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد به مدت سه روز ویژه برنامه «شب یلدا» را برگزار می‌کند.

کاخ سعدآباد سه روز میزبان جشن‌های شب یلدا است

به گزارش خبرگزاری موج، روابط عمومی مجموعه تاریخی سعدآباد اعلام کرد: این ویژه برنامه با عنوان «دورهمی یلدا ی شمیران» به مناسبت فرا رسیدن شب چله و ثبت «آیین یلدا»، «هنر ساخت و نواختن عود» و «سوزن‌دوزی ترکمن» در یونسکو، به مدت سه روز در سعدآباد برپا خواهد شد.

این مراسم از دوشنبه تا چهارشنبه، ۲۸ تا ۳۰ آذرماه و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۵:۳۰ عصر در مجموعه سعدآباد اجرا می‌شود.

«دورهمی یلدای شمیران» که با مشارکت شهرداری منطقه یک برگزار می‌شود شامل برپایی سفره یلدا در «موزه آشپزخانه سلطنتی»، اجرای نمایش عروسکی، نمایش سوزن‌دوزی ترکمن و عودنوازی در «موزه پوشاک سلطنتی»، غرفه فال حافظ، شاهنامه‌خوانی، ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع یلدا، گریم کودکان همراه با نمایش نمادهای غول‌پیکر سفره یلدا و عروسک‌های تنپوش ننه‌سرما و ننه‌قلی است.

از دیگر ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده شده، نمایش خودروهای کلاسیک است که روز سه‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ در محوطه بیرونی کاخ‌ موزه ملت به اجرا در می‌آید.

مجموعه سعدآباد همچنین اعلام کرد که در این سه روز، اتوبوس گردشگری از میدان تجریش تا میدان دربند بازدیدکنندگان را جابه‌جا می‌کند.

ساعت بازدید از مجموعه تاریخی سعدآباد از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر است که بلیت‌فروشی و ورود به این مجموعه تا ساعت ۱۵:۳۰ امکان‌پذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه