English

کیفیت هوای تهران ۱۱ آذر ۱۴۰۱/ شاخص کیفیت به ۱۱۲ رسید

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون (11آذرماه) شاخص آلاینده روی عدد 122 یعنی شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

کیفیت هوای تهران 11 آذر 1401/ شاخص کیفیت به 112 رسید

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا امروز 11 آذر، شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد 122 یعنی شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین 103 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

براین اساس هنگامی که شاخص کیفیت هوای تهران بین 101 تا 150 قرار گرفت، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود که پیشنهاد می شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و به شهروندان توصیه می‌شود که از انجام هرگونه فعالیت سنگین همچون دویدن که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد، خودداری کنند.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و  از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه