English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

آب از خلیج فارس و دریای عمان به ۳ استان کشور منتقل خواهد شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام این که آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها منتقل خواهد شد، گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.

آب از خلیج فارس و دریای عمان به ۳ استان کشور منتقل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار داشت: خوشبختانه انتظار داشتیم کشور از لحاظ علمی، فنی و اقتصادی در حفظ محیط زیست اقدامات خوبی را انجام دهد و صنایع مختلف در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی جهت حفظ محیط زیست برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر همت بلندی در مجموعه صنایع پتروپالایشی و … شکل گرفته و بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف این صنایع جهت کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی آغاز شده است. همچنین جهت بازچرخانی پساب‌ها گام‌های خوبی برداشته اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: نمایشگاه امروز نخستین نمایشگاه بعد از دوران کرونا بوده که شرکت‌های داخلی حضور چشمگیری داشته اند و در نمایشگاهی که برای اردیبهشت برنامه ریزی شده شرکت‌های بین المللی مختلفی حضور خواهند یافت.

 

اسقاط یک خودرو به ازای تولید ۴ خودروی جدید

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه سرانجام اسقاط خودروهای فرسوده گفت: این مساله بخشی از قانون هوای پاک است و ساماندهی‌های خوبی در این زمینه شکل گرفته و اصلاحیه‌ای در این راستا در مجلس بررسی شد و مجدد برگشت خورد و امیدواریم روند خوبی شکل گیرد تا به ازای تولید هر چهار خودرو یک خودروی فرسوده اسقاط شود.

 

واگذاری ۵ هزار معدن از سوی وزارت صنعت

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره ماجرای واگذاری ۵ هزار معدن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفت: با وزیر صنعت صحبت کرده ایم و طبق قانون اگر این معادن در مناطق حفاظت شده باشد ما پیگیری بیشتری خواهیم داشت. البته ما هم در تولید ملی و هم ارتقای شاخص‌های زیست محیطی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و اغماضی هم در برخورد با نواقص نداریم.

وی گفت: قرار شده به صورت دقیق اسامی ۵ هزار معدنی که قرار است واگذار شود به سازمان محیط زیست اعلام تا تمهیدات لازم در زمینه حفظ محیط زیست صورت گیرد.

 

بدعهدی کشورهای توسعه یافته در حوزه اقلیم سبز

سلاجقه درباره نشست اخیر شرم الشیخ مصر در حوزه محیط زیست گفت: بحث اساسی موضوعات مالی، فناوری و ظرفیت سازی در جهت در نظر گرفتن تمهیدات مقابله با اقلیم و حفظ محیط زیست انجام مطرح شد که در بخش فناوری و ظرفیت سازی کارها به خوبی پیش رفت اما در بحث مباحث مالی کشورهای توسعه یافته به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده اند.

وی تصریح کرد: قرار بوده فقط در ۶ تا ۷ سال اخیر ۱۰۰ میلیارد دلار از سوی کشورهای توسعه یافته به صندوق اقلیم سبز سرمایه و بودجه آورده شود در حالی که این کشورها تنها ۴۰ میلیارد دلار حمایت کرده اند و آن هم فقط به کشورهای خاص ارائه شده و ما استفاده نکردیم.

سلاجقه در پاسخ به پرسش دیگری درباره بودجه محیط بانان گفت: به طور کلی مجموعه سازمان محیط زیست هم مزایا و هم حقوق را مورد توجه قرار داده و گام‌های مثبتی برداشته شده به طوری که ۵۰ درصد فوق العاده برای کارکنان و محیط بانان تخصیص داده شده است. در زمینه مزایا هم وضعیت خوبی را برای کارکنان داریم.

وی از اختصاص ۲۱ میلیارد تومان جهت تأمین تجهیزات برای استان‌های مختلف خبر داد و گفت: این تجهیزات در قالب بسته‌هایی خریداری و طی یک تا دو روز آینده تحویل استان‌ها می‌شود.

 

هشدار درباره خفگی تالاب انزلی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت تالاب انزلی گفت: در این تالاب قرارگاه جهادی به فرماندهی حفاظت محیط زیست استان تشکیل شده و یکی از مباحثی که در بازدیدهای میدانی مشخص شده این بوده که آب ورودی تالاب برگشت داشته و به عبارتی خفگی تالاب به دلیل ساخت دیواره ایجاد شده است.

وی گفت: دستور داده ایم این دیواره تخریب شود تا تالاب زنده‌ای را شاهد باشیم و از دادستانی هم درخواست پیگیری این موضوع را داشته ایم.

 

ماجرای انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان

سلاجقه درباره ماجرای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان گفت: در بحث اقیانوسی و دریایی باید از این آب استفاده شود، کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج فارس هم از این موضوع استفاده می‌کنند و در بحث انتقال آب به ویژه برای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی مدنظر است البته آب دریای عمان کیفیت بهتری دارد و در کنار این قضایا شاخص‌های زیست محیطی را رصد می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی