English

تشکری هاشمی در گفتگو با خبرگزاری موج:

شهرداری تهران نسبت به رفع عیوب تجهیزات شهری کوشا باشد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بارها در صحن شورای شهر نسبت به رفع عیوب تجهیزات، المان ها و سیستم های هوشمند شهری تذکر دادم گفت: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نسبت به آمار خرابی تجهیزات شهری و علل انباشتگی این عیوب گزارشی دقیق را ارائه دهد.

شهرداری تهران نسبت به رفع عیوب تجهیزات شهری کوشا باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، چند سالیست دستگاه های سنجش آلودگی هوا به صورت پراکنده در سطح معابر مناطق تهران به جهت اعلام وضعیت میزان آلایندگی هوا نصب شده اند، منتهی از زمان نصب این دستگاه ها تا امروز موارد بسیاری از قطعی، اختلال و اعلام ناصحیح شاخص آلودگی هوا توسط شهروندان تهرانی گزارش شده است که مسئولان مربوطه اغلب اختلال در عملکرد دستگاه یا اختلال در اینترنت را علت این مشکل عنوان کرده اند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در این خصوص به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج می گوید: درخصوص اینکه چند درصد از این دستگاه ها معیوب یا دچار اشکال است اطلاعی ندارم اما آنچه میدانم این است که نگهداری تجهیزات موجود در سطح شهری مانند ( تجهیزات ترافیکی، دستگاه های سنجش آلودگی هوا و در کل سیستم های هوشمند) امری بسیار ضروری است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه شود.

 

شهرداری تهران درخصوص اختلالات موجود در دستگاه های سنجش آلودگی هوا ورود کند

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مصادیق زیادی از این نقص ها در سطح شهر وجود دارد ادامه داد: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده دستگاه های معیوب می توانند به منظور اطلاع از میزان آلایندگی هوا تهران به وبسایت شرکت کیفیت هوای تهران مراجعه کنند تا به صورت برخط وضعیت آلایندگی ایستگاه ها را به صورت تفکیک مناطق تهران مشاهده نمایند.

وی با بیان اینکه وجود وبسایت شرکت کیفیت هوای تهران دلیلی بر بی توجهی و عدم رفع عیوب دستگاه های سنجش آلودگی هوا نمی باشد افزود: بنده بارها در صحن شورای شهر نسبت به رفع عیوب تجهیزات، المان ها و سیستم های هوشمند شهری تذکر دادم و تقاضا دارم مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نسبت به آمار خرابی تجهیزات شهری و علل انباشتگی این عیوب گزارشی دقیق را ارائه دهد.

تشکری هاشمی درخصوص نحوه عملکرد دستگاه های سنجش آلودگی هوا تصریح کرد: اطلاعات موجود درخصوص میزان و شاخص آلایندگی هوا به صورت برخط از شرکت کنترل کیفیت هوا روی اپلیکیشن های موجود و مانیتورهای شهری به نمایش در می آید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در پایان این گفتگو اقدامات شهرداری به جهت رفع عیوب موجود را کافی ندانست.

 

دسته بندی شاخص کیفیت هوای تهران

گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی