English

زاکانی در گفتگو با خبرگزاری موج خبر داد؛

برنامه شهرداری تهران برای ایجاد ظرفیت اسکان معتادان متجاهر به ۷۵۰۰ تن

زاکانی با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد معتادان متجاهر پایتخت و متکدیان در سطح شهر از برنامه شهرداری تهران برای ایجاد ظرفیت اسکان معتادان متجاهر به ۷۵۰۰ تن خبر داد.

برنامه شهرداری تهران برای ایجاد ظرفیت اسکان معتادان متجاهر به ۷۵۰۰ تن

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، طبق اعلام رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در سال گذشته، بیش از ۹ هزار نفر معتاد رها شده در سطح شهر تهران وجود دارد که این روزها آمار آن ها به شکل تصاعدی و قابل توجهی افزایش یافته است. فی الواقع بعید است در معابر و بوستان های پایتخت تردد کنیم و معتادان متجاهر رها شده ایی که اغلب به طور علنی در حال مصرف مواد مخدر هستند را مشاهده نکنیم.

متاسفانه این روزها بیش از هر زمان دیگری معتادان متجاهر رها شده ایی را میبینیم که تعداد قابل ملاحظه ای از آنان را بانوان تشکیل می دهد، معتادانی که نه تنها زندگی خود را به ورطه نابودی کشانده اند بلکه با تردد و اسکان در معابر، بوستان ها و پل های عابر پیاده پایتخت چهره شهر را مخدوش کرده و امنیت را از شهروندان تهرانی سلب کرده اند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد معتادان متجاهر پایتخت، متکدیان و به تبع آن وظیفه شهرداری در جهت پاکسازی و احیای شهر گفت: وظیفه و برنامه شهرداری تهران از بعد مسئولیت پذیری شامل رفع ناهنجاری های نام برده می شود و ما به عنوان متولی به صورت مستقیم در جهت حل بحران متکدیان پایتخت مسئولیم.

وی با اشاره به ازدیاد کودکان کار و معتادان متجاهر رها شده در سطح کلانشهر تهران ادامه داد: شهرداری به عنوان ناظر موظف است در خصوص جمع آوری کودکان کار و معتادان متجاهر به سازمان بهزیستی و سایر دستگاه های متولی کمک کند.

زاکانی با بیان اینکه شهرداری تهران ساماندهی معتادان متجاهر را در دستور کار قرار داده است می گوید: در مرحله نخست، ظرفیت اسکان ۵۰۰۰ معتاد توسط شهرداری فراهم شده است، همچنین در مرحله دوم تامین ظرفیت مورد نیاز به جهت اسکان ۲۵۰۰ تن دیگر در یکی از یاور شهرها در دست اقدام است که در این صورت شهرداری می تواند به صورت مستقل این ظرفیت را به عدد ۷۵۰۰ نفر برساند.

شهردار تهران با تشکر از سپاه پاسداران، فراجا و سازمان بهزیستی در جهت توسعه اسکان معتادان متجاهر گفت: توانستیم به کمک هم ظرفیت 11 هزار نفری را به 19700 عدد برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد پرونده پاکسازی معتادان متجاهر از سطح شهر تهران و اسکان آنان در مراکز مربوطه تا چند ماه آینده به سرانجام قابل ملاحظه ای برسد، چراکه مجموعه شهرداری این پروژه را افتخاری در راستای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی تلقی می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه