English

شهردار تهران در پاسخ به خبرگزاری موج:

مترو تهران دچار فرسودگی و عقب افتادگی تاریخی شده است/ تکمیل ۷ خط فعلی در اولویت است +فیلم

شهردار تهران با اشاره به ساماندهی وضعیت مترو تاکید کرد: ما به دنبال تکمیل هفت خط فعلی مترو هستیم. در کوتاه مدت روی سایر وسایل حمل و نقل عمومی تمرکز می‌کنیم و همزمان به مترو نیز می‌پردازیم.

مترو تهران دچار فرسودگی و عقب افتادگی تاریخی شده است/ تکمیل 7 خط فعلی در اولویت است +فیلم

علیرضا زاکانی در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درخصوص وضعیت نابسامان مسافرگیری در متروی تهران، کمبود قطار و ازدیاد مسافران روی سکو به منظور سوار شدن خصوصا در بخش بانوان بیان کرد: اعتراضات وارده به مسائل موجود متروی تهران به گوش ما می رسد و ما نیز در تلاش برای رفع همه موارد موجود هستیم، ما در وهله اول به دنبال توسعه خطوط مترو به معنای تکمیل 7 خط فعلی هستیم و اقدامات لازم به جهت سرمایه گذاری و رفع مشکلات موجود را انجام دادیم تا بتوانیم در میان مدت به نتیجه مطلوب برسیم.

 

تکمیل 7 خط مترو در اولویت شهرداری تهران است

وی افزود: در همین راستا به منظور توسعه خطوط مترو وارد عمل شدیم تا بتوانیم با تامین منابع، خطوط 6 و 7 مترو را تکمیل و بهره برداری از 12 ایستگاه مانده را تا پایان سال جاری به سرانجام برسانیم.

شهردار تهران با اشاره به کمبود ناوگان مترو ادامه داد: به منظور تامین ناوگان از سال 95 مقرر شده بود 630 دستگاه از 1050 دستگاه مورد نیاز از طریق فاینانس و مسیر چین به کشور وارد شود که در این راستا پروسه مجوز های موجود طی شده و قرار است از طریق صندوق توسعه ملی تامین مالی مورد نیاز آن انجام شود که موافقت های اولیه در این مورد به سرانجام رسیده است.

زاکانی با اشاره به 430 دستگاه ناوگان باقی مانده از 1050 دستگاه گفت: بنا است تعداد باقی مانده با تکیه بر تولید و توان داخل و مشارکت مجموعه های توانمند داخلی و با فراهم آمدن مقدامات موجود به مرحله تولید برسد.

 

احتمال تامین واگن های مترو از روسیه

وی با اشاره به سفر اخیر معاونت اقصادی شهرداری به مسکو اعلام کرد: جلسات موفقی با مسئولان مربوطه در روسیه برگزار شده تا بتوانیم امکان واردات تعدادی از دستگاه های مورد نیاز را از این کشور فراهم سازیم.

شهردار تهران با اذعان به این موضوع که مترو در این شهر دچار یک فرسودگی و عقب افتادگی تاریخی از دهه 70 و 80 شده است مطرح کرد: در تکاپوی جبران عقب افتادگی ها و فرسودگی ها هستیم تا در نهایت بتوانیم ظرفیت انتقال مسافران از متروی پایتخت را افزایش دهیم.

زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص افزایش آمار دستفروشان و متکدیان در تمام سطح ایستگاه های مترو از پله های برقی گرفته تا سکو و داخل واگن ها خاطر نشان کرد: درخصوص حوزه نرم افزاری و خدمات مترو در حقیقت درحال بازبینی کلیتی هستیم تا بتوانیم بیشترین رفاه را برای شهروندان عزیز در مترو فراهم کنیم که به تبع آن موضوع دستفروشان و متکدیان در این قالب کلی قرار دارد و امیدوارم با همت و اراده همه مردم بتوانیم یک خدمت شایسته را در این خصوص انجام دهیم.

 

هدف گذاری اضافه شدن ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در آغاز سال تحصیلی

زاکانی با اشاره به هدف گذاری اضافه شدن ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در آغاز سال تحصیلی یادآور شد: ۵۹۱ دستگاه بازسازی و اضافه و ۱۰ دستگاه نیز نوسازی شد و به ۶۰۰ دستگاه رسید. مابقی نیز که شامل دو گروه ۵۵ و ۲۵۰ دستگاه است، در حال تحویل است که دوره‌ای را برای تجهیز بر اساس چارچوب بهره وری در شهر می‌گذرانند. تاریخ دقیقی مشخص نیست اما به دنبال این هستیم که در مهر، دی و اسفندماه ۱۴۰۰ دستگاه تعهد داده شده را وارد ناوگان کنیم. در حال حاضر نیز ۴۹ دستگاه بیش از تعهد خود وارد ناوگان کردیم.

بیشتر بخوانید:

هرچه شورای شهر تصویب کند قبول می کنیم/ کارآفرینی مزیتی قطعی است

شهردار تهران نسبت به مطالبه برخی از اعضای شهر بی تفاوت است/ سعه صدر در شهرداری پایین است

شهردار تهران در خصوص اتمام احکام برخی شهرداران یادآور شد: همگی احکام یک ساله است؛ ما در مجموع پروژه‌ای را برای یک سال پیش بینی می‌کنیم که این پروژه‌ها برای تحول در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است و ارزیابی‌های مختلف صورت می‌گیرد و نقطه آغازی بنابر شرایط تعیین می‌شود. توسعه فعالیت‌های جدی برای ما در سال اول موضوعیت داشت. بر این اساس امروز احکام معاونت‌ها صادر شده و برای مناطق نیز امروز آغاز می‌شود؛ البته اکثریت آنها همچنان برقرار هستند و شاهد فعالیت آنها خواهیم بود.

 

جمع آوری مخازن زباله در سطح شهر موقت است

وی در پاسخ به پرسشی و با اشاره به جمع آوری مخازن در برخی نقاط شهر تصریح کرد: جمع آوری مخازن موقت است و به این دلیل انجام شده که آشوب گران از مخازن و زباله‌های موجود در آنها استفاده کرده و راه بندان ایجاد می‌کردند؛ لذا مخازن معابر اصلی که ممکن بود مورد سو استفاده باشد، موقتاً جمع آوری شد. کل آن جایگزین شده و در آینده تمهیدی خواهیم داشت و جمع آوری پسماند از شرایط فعلی خارج خواهد شد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه ناجوانمردانه ترین کار در این دوره آشوب‌ها توسط سو استفاده گران به اموال عمومی و خادمین برمی گردد، گفت: آشوب‌گران به آتش نشانان و پاکبانان متعرض شدند و این جایی برای سخن نمی‌گذارد. تمام اموال لیست و مقدمات فراهم شده که به دستگاه قضائی ارسال شود. تا هفته پیش ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵ دستگاه آتش نشانی و ۶۰۰ مخزن توسط آشوب‌گران خسارت دیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تعداد پارک‌ها از ۷۰ پارک پس از انقلاب به دو هزار و ۳۴۶ پارک در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: اولین اقدام ما مناسب سازی پارک‌هاست و نیازهای مردم را به گونه‌ای پاسخ خواهیم داد که این حضور افزایش پیدا کند که در این راستا برای تأمین امنیت با فراجا هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری موج، زاکانی با بیان اینکه طرح کلی استفاده از دوچرخه در مدیریت‌های شهری قبلی وجود داشت، تصریح کرد: فرهنگ عمومی شهروندی برای استفاده از دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌ها در این زمینه چندان تقویت نشده بود. مدل‌های مختلف در حال بررسی است تا قدر السهم حمل و نقل عمومی را برعکس کنیم چرا که در حال حاضر ۳۰ درصد به حمل و نقل عمومی و ۷۰ درصد به وسایل نقلیه شخصی اختصاص دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه