English

بارش باران و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور همچنین خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس خبر داد.

بارش باران و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشوراظهارکرد: چهارشنبه (۱۶ شهریور) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، برخی مناطق استان گلستان و در ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها ابرناکی، بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در این روز دریای خزر نیز مواج است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه (۱۷ شهریورماه) این وضعیت در سواحل شمالی کشور، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت همچنین در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان نیز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعه (۱۸ شهریورماه) بارش در برخی مناطق سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و در غرب و جنوب فارس رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان شنبه ( ۱۹ شهریورماه) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و گستره بارش مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی را فرا می‌گیرد. در این روز دریای خزر مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: بعدازظهر یکشنبه (۲۰ شهریورماه) از شدت بارش در این مناطق کاسته می‌شود و دوشنبه (۲۱ شهریورماه) فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در استان‌های مرزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در بوشهر و جنوب فارس نیز گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و از روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تشدید و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۷ شهریور) صاف در بعضی ساعات وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۱۸ شهریور) صاف در بعضی ساعات وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای  ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه