English

شمس‌احسان در جلسه شورای شهر:

نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم در خصوص آموزش و پرورش هستیم

عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز بیان کرد: نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم در خصوص آموزش و پرورش هستیم.

نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم در خصوص آموزش و پرورش هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) پس از گزارش مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران با بیان اینکه ما نیازمند رمزگشایی دقیق از بیانیه گام دوم در خصوص آموزش و پرورش هستیم، اظهار داشت: می‌توانیم ضمن پایبندی به ساختارهای موجود تمام تلاشمان را بکنیم که در تربیت تمام صاحتی مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های اساسی را برداریم. 
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا به یک مدل مشترک همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران دست پیدا کنیم؛ باید به یک مدل پویا که بتواند براساس آن دانش‌آموزان در مدرسه، محله و شهر به صورت پیوسته و جامع دنبال کند. 
شمس‌احسان افزود: این مدل مشترک همکاری باید گروه‌های در معرض آسیب را مدنظر قرار دهد. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کودکان کار و خیابانی گفت: در گذشته شهرداری تهران با همکاری آموزش و پروش و نهادهای مردمی اقدامات خوبی در خصوص مدارس و مراکز پرتو انجام داده است؛ هم‌اکنون  ۲۹ مرکز آموزش پرتو و مدارس صبح رویش در حال فعالیت هستند که باید بتوانیم اقدامات مرتبط با توان‌افزایی این کودکان در زمینه تحصیل و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در این مدارس دنبال کنیم. 
شمس‌احسان افزود: باید کارگروهی مشترک با حضور آموزش و پروش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برای اثربخشی کردن بیشتر این مراکز و مدارس تشکیل شود‌. 
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره کودکان استثنایی خاطرنشان کرد: توسعه و تجهیز اینگونه مدارس باید در اولویت قرار گیرد.   
شمس احسان با اشاره نظام مراقبت دانش‌آموزی است، گفت: به رغم رشد و پیشرفتی که در سنوات اخیر ما در این حوزه داشتیم، اما جریان نظام مراقبت دانش‌آموزی و اجتماعی فاقد بازوی محلی برای مراقبت و مداخله در ارتباط با کودکان در معرض آسیب است. 
وی با بیان نهادها، ساختارها محله داریم که می‌تواند ساز و کارهایی برای آن تعریف شود که آموزش این نهاد و ساختارها را در دستور کار قرار دهد و همکاری‌های مشترک به وجود آورد، گفت: شهرداری تهران دارای فرهنگسرا، سرای محله و خانه های سلامت است که ارتباطات گسترده‌ای با شهروندان تهران در سطح محلات دارد؛ همچنین در این زمینه شناخت خوبی از بافتار محلی و منابع محلی داریم بنابراین کار در محلات در خصوص این موضوع باید بسترسازی و جدی بگیریم و این می‌تواند یک زمینه و پایلوت در شهر تهران برقرار کنیم. 
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند ایده ها و نگاه‌های خودشان را در ارتقاء استاندارد شهر دوستدار کودک داشته باشند، اظهار داشت: هم‌اکنون طرح دوستدار کودک در ۱۳ محله تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است. 
وی ادامه داد: فاز مطالعاتی این طرح به پایان رسیده است؛ شهر دوستار کودک در زمینه اجتماعی و فرهنگی، شهرسازی، معماری  و عمران درحال فعالیت است. 
شمس‌احسان با اشاره به اینکه در این طرح امن سازی مسیرهای منتهی به مدارس، آرام سازی معابر، مناسب‌سازی بوستان‌ها با استفاده از المان‌های مربوطه و استانداردسازی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه های کودک محور و دانش آموز محور اجرا می‌شود. 
وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی با حضور آموزش و پروش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شود تا که بتوانیم در رمینه‌های مختلف علاوه بر توسعه  و تجهیز اقدامات مربوط به فرهنگی و اجتماعی در دستور کار‌قرار گیرد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی