English

خیزش گرد و خاک در شرق و غرب ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور وخیزش گرد و خاک در شرق و غرب و بخش‌های از مرکز ایران خبر داد.

خیزش گرد و خاک در شرق و غرب ایران

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقت باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. این شرایط یکشنبه(۱۶ مردادماه) با شدت بیشتر علاوه بر مناطق ذکر شده در خراسان شمالی نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۱۷ و ۱۸ مردادماه) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقت و گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. چهارشنبه (۱۹ مردادماه) بارش در مناطق یاد شده تقویت شده و علاوه بر این مناطق در نیمه‌شمالی فارس و شرق اصفهان نیز شاهد ابرناکی و رگبار پراکنده خواهیم بود.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده با توجه به ناپایداری‌های محلی طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران در ارتفاعات شرقی هرمزگان دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پدیده غالب طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک است همچنین از اواخر وقت طی دو روز آینده به تناوب پتانسیل خیزش گردوخاک روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار مرزی استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

وی افزود:ش رق دریای عمان طی پنج روز آینده و دریای خزر طی سه روز آینده مواج همچنین دو روز آینده تنگه هرمز نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۶ مردادماه) کمی ابری و وزش باد در بعد از ظهر نیمه‌ابری با احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۷ مردادماه) صاف از بعد از ظهر نیمه‌ابری و افزایش باد با حداقل دمای  ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مردادماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه