English

موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

جرم افساد فی الارض برای اراذل اوباش چاقوکش/ متولیان برخورد قاطع تری با قمه‌کش‌ها داشته باشند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: بر اساس قانون، اگر کسی چاقو بکشد و این اقدام وی، ایجاد ناامنی کند، می تواند در حد مفسد فی الارض، مجازات شود.

جرم افساد فی الارض برای اراذل اوباش چاقوکش/ متولیان برخورد قاطع تری با قمه‌کش‌ها داشته باشند

موسی غضنفرآبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره برخی انتقادها نسبت به عدم بازدارندگی قوانین مربوط به قمه کشی و چاقو کشی اراذل و اوباش در کشور، گفت: در این خصوص، قوانین تقریبا خوبی داریم و این قوانین نیازمند بازنگری نیست.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت بررسی افزایش معضل قمه کشی و چاقوکشی در کشور، ادامه داد: باید علت افزایش این معضل اجتماعی را در جای دیگری پیدا کرد، چراکه در این زمینه قوانین کافی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به قوانین قمه کشی و چاقو کشی در کشور، بیان داشت: بر اساس قانون موجود، اگر کسی چاقو بکشد و این اقدام وی، برای ترساندن مردم بوده و ایجاد ناامنی کند، حتی در حد مفسد فی الارض نیز می تواند محاکمه و مجازات شود.

 

بیشتر بخوانید:

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایلام اجرا شد

 

وی یادآور شد: حتی کسی که بخواهد چاقو بزند نیز، باز هم در قوانین مجازات مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است، اما اینکه عنوان می شود که قوانین موجود در این خصوص، بازدارندگی لازم را ندارد، باید با انجام بررسی ها، مشخص گردد، کجای کار دارای ایراد و مشکل است.

نماینده مردم بم در مجلس، تاکید کرد: از سویی دیگر ممکن است این افراد از میزان مجازاتی که برای قمه کشی و چاقوشی در قانون دیده شده آگاه نباشند و زمانی که پایشان به قانون می رسد متوجه شوند که مجازات سخت و شدیدی در انتظارشان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: قوانین هر اندازه شدت داشته باشد اما بازهم ممکن است مواردی تکرار شود، لذا در این خصوص نیز، نیاز به اصلاح قانون نیست بلکه نیاز به برخورد شدید و جدی با چنین معضل اجتماعی است که ضرورت دارد متولیان امر، به شدت با آنها برخورد کنند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر در این خصوص کار کارشناسی نسبت به قوانین اصلاحی به کمیسیون ارائه شود، بدون شک نمایندگان بررسی های خود را در این راستا انجام خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه