English

خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها خبر داد.

خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز ۲۵ اردیبهشت در سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان وزش باد شدید و گرد و خاک ادامه خواهد داشت. اوایل شب در آذربایجان غربی و غرب آذربایجان شرقی ابرناکی، رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار استقرار دارد.

وی افزود: با گذر متتاوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور دوشنبه (۲۶ اردیبهشت) در شمال آذریجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران همچنین برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و لرستان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط شمال غرب بارش تگرگ و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در این مناطق انتظار می‌رود و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان های البرز و تهران همچنین برخی نقاط سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد.

وی افزود: طی این دو روز در غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید موقتی همراه با خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۲۹ اردیبهشت) در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با افزایش وزش باد روی کشور عراق خیزش گردوخاک و نفوذ آن به کردستان و استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۸ و۲۹ اردیبهشت) وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد به‌ویژه در منطقه زابل همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۶ اردیبهشت) قسمتی ابری و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه  (۲۷ اردیبهشت) کمی ابری‌ و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۵ و۲۶ اردیبهشت) اهواز با دمای ۴۱ و۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی