English

مسعود رنجبریان در گفتگو با خبرگزاری موج خبر داد؛

راه اندازی رقیب پل طبیعت در منطقه ۶ تهران / لزوم ایجاد گذرگاه فرهنگی در خیابان کریم خان زند

شهردار منطقه 6 تهران، گفت: به دنبال آن هستیم تا در 2 الی 3 سال آینده طرحی را در این منطقه اجرا کنیم که رقیبی برای پل طبیعت تهران باشد.

راه اندازی رقیب پل طبیعت در منطقه 6 تهران /  لزوم ایجاد گذرگاه فرهنگی در خیابان کریم خان زند

مسعود رنجبریان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با بیان اینکه موضوع فرهنگ در منطقه 6 تهران، جایگاه خاصی دارد، گفت: بر این اساس یکی از کارهایی که در سال گذشته را طراحی کردیم، راه اندازی چندین گذر فرهنگی در منطقه است.

شهردار منطقه 6 تهران ادامه داد: با توجه به اینکه موضوعات فرهنگی در سطح منطقه ما زیاد است ولی یک گذر فرهنگی در آن وجود ندارد که ضرورت این موضوع به شدت احساس می شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، افزود: ما به سمت و سویی رفتیم که الزاما شهرداری ، نقدینگی خود را بابت این موضوعات نگذارد لذا با بخش خصوصی همکاری های زیادی را انجام دادیم که در اولین گام تلاش داریم یک گذر فرهنگی درخیابان شهید برادران مظفر، راه اندازی کنیم.

رنجبریان بیان داشت: از سویی دیگر در خیابان سمیه، وزارت صمت، دانشگاه امیر کبیر و همچنین حد فاصله بین خیابان شهید موسوی و خیابان ایرانشهر، خانه معدن ایران قرار دارد که پیشنهاد شد آنجا را گذر معدن کنیم، چراکه یکی از ذخایر بسیارخوب کشور بحث معدن است، اما متاسفانه شناخته شده نیست.

شهردار منطقه 6 تهران تصریح کرد: بر این اساس درصدد هستیم آنجا را هویت بخشی کنیم و المان های خاص مربوط به معدن را قرار دهیم لذا در حال حاضر طرح را ارائه کردیم که تا دو هفته آینده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شود و اگر مصوب شود کار ویژه ای با خانه معدن انجام خواهیم دادیم.

وی ادامه داد: در منطقه ما، خیابان کریم خان زند قرار دارد که انتهای آن به بلوار کشاورز می رسد لذا ما به دنبال آن هستیم تا یک گذر فرهنگی خوبی راه اندازی کنیم به عنوان مثال تلاش داریم موضوع کتابفروشی و انتشاراتی را در این مسیرها قوی تر و پررنگ تر کنیم.

رنجبریان با بیان اینکه خیابان کریمخان زند یکی از محورهای مهم دربحث گذر فرهنگی است، افزود: امید است بتوانیم در سال جاری روی این طرح، کار اجرایی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در خیابان کریم خان حجم کار زیاد است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، مشارکت کننده ای که بتواند همه حجم آن را متقبل شود به سختی می توان یافت، اما با این حال در حال هماهنگی هایی هستیم تا علاوه بر بخش خصوصی، منابع اعتباری از شهرداری نیز داشته باشیم.

شهردار منطقه 6 تهران، با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در بحث نگهداشت، طی سال گذشته توانسته کارهای خوبی را انجام دهد، گفت: برهمین اساس، چند مانور دو الی سه هفته ای برگزار کرد و مباحث مربوط به امور شهری، پسماند و فضای سبز را به خوبی پیش برد.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه های بسیار خوب منطقه، پروژه مسیر طبیعت است، افزود: ما از خیابان اسدآبادی تا خیابان نلسون ماندلا (آفریقا) به دنبال راه اندازی مسیر راهپیمایی برای مردم هستیم تا از این طریق شب مردگی را در منطقه حل کنیم.

رنجبریان ادامه داد: بسیاری از پهنه های منطقه ما، از مسکونی به اداری تبدیل شده، لذا شب مردگی در آنجا زیاد است و ساکنان، جایگاهی برای تردد خوب و آرام ندارند.

وی افزود: این مسیر، هزار و صد متر طول و بالغ بر 40 هزار متر مربع وسعت دارد، که روی پوسته تونل رسال است و به اراضی عباس آباد متصل می شود و می تواند رقیب خوب برای پل طبیعت باشد.

شهردار منطقه 6 تهران بیان کرد: این یکی از پروژه های بزرگ است و پیش بینی ما آن است که پایان آن، بین 2 تا 3 سال زمان می برد؛ بدون شک شهردار تهران، بحث کلنگ زنی آن را انجام می دهد و به نظر می رسد در یکی دو ماه آینده بحث کلنگ زنی آن آغاز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه