English

کیفیت هوای تهران ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱/ شاخص کیفیت هوا به ۱۰۶ رسید

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 با شاخص 106 در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

کیفیت هوای تهران 21 اردیبهشت 1401/ شاخص کیفیت هوا به 106 رسید

به گزارش خبرگزاری موج، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 با شاخص 106 در وضعیت ناسالم قرار گرفت همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی 24 ساعت گذشته همچنان با شاخص میانگین 79 در وضعیت قابل قبول قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز چهارشنبه (21 اردیبهشت ۱۴۰۱) با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. در طی روز با افزایش نسبی تندی باد پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد؛ هرچند احتمال ورود گردوخاک از نواحی غربی کشور و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات وجود خواهد داشت. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه پراکندگی ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول را در بیشتر مناطق به دنبال خواهد داشت. کاهش تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (22 اردیبهشت ۱۴۰۱) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. افزایش تندی باد در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با وزش باد شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. شایان‌ذکر است با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد؛ بااین‌حال با افزایش ترافیک شامگاهی در مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه