English

سردار حاجیان خبر داد؛

کشف ۳۰۰ تن روغن خوراکی، ۳۱۸ تن آرد و گندم در ۴۸ ساعت گذشته

سخنگوی ناجا با بیان اینکه دسترسی به سامانه جامع انبارها نقش به سزایی در مبارزه با احتکار دارد، گفت: ۳۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۸ تن آرد و گندم در ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است.

کشف ۳۰۰ تن روغن خوراکی، ۳۱۸ تن آرد و گندم در ۴۸ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا در گفتگوی زنده با شبکه خبر، افزود: بایستی ایجاد یک سامانه جامع کنترلی برای شناسایی کالاها از مبدا تا زمان مصرف، توسط مسئولان و سازمان‌ها پیگیری شود و در خصوص مبارزه با قاچاق و احتکار کالا همکاری و تصمیم جدی داشته باشند. پلیس به معنای واقعی، می‌بایست دسترسی به سامانه جامع انبارها داشته باشد و کالاها را کنترل و صحت‌سنجی کند، تا این لحظه پلیس دسترسی کامل و جامع به این سامانه را ندارد.

وی گفت: وقتی که کارشناسان و مسئولان نهادهای مرتبط با قاچاق و احتکار کالا از انبارها بازرسی می‌کنند، به این معناست که این سامانه جامع وجود ندارد و اگر سامانه جامع و کاملی در خصوص ورودی و خروجی‌ها کالاها در دسترس بود، نیاز کمتری به بازدید از انبارها وجود داشت.

حاجیان اظهار کرد: برابر قانون برای مبارزه با قاچاق، می‌بایستی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و وزارت صمت، سامانه شناسایی کالاهای قاچاق و سامانه جامع تجارت را راه اندازی کنند و دسترسی به پلیس بدهند که با گذشت ۸ سال هنوز این مهم انجام نشده است. مردم انتظار دارند که سیستم‌های نظارتی مثل پلیس بتواند به معنای واقعی و اثرگذار در حوزه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا ورود کند و اگر سامانه جامع داشته باشیم اما داده‌ها را در اختیار نداشته باشیم چگونه می‌توان به طور کامل با این معضل به معنای واقعی مبارزه کرد.

وی گفت: برای صحت‌سنجی و تحلیل خاص داده‌ها در خصوص کالاها می‌بایست دسترسی ادمین به پلیس داده شود و اگر این مهم محقق نشود با عدم دسترسی به سامانه تفاوت چندانی ندارد.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روزی در حال مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز می‌باشد، خاطر نشان کرد: در این راستا و در ۴۸ ساعت گذشته ۳۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۸ تن آرد و گندم در سطح کشور کشف شده که برای تحقق کامل مبارزه با قاچاقچیان کالا، همکاری و تعامل مستمر سایر دستگاه‌ها می‌تواند نقش به سزایی را ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه