English

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خبرگزاری موج:

هزینه خدمات پزشکی در داخل کشور ارزان است/ بیمه ها پای کار بیایند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر این نکته تاکید کرد که خدمات پزشکی در داخل کشور ارزان است و بیمه ها باید بار هزینه های مردم را به دوش بکشند.

هزینه خدمات پزشکی در داخل کشور ارزان است/ بیمه ها پای کار بیایند

محمدعلی محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره افزایش ۱۹.۵ درصدی در بخش دولتی و ۲۴ درصدی در بخش خصوصی تعرفه های پزشکی ، گفت: آنچه که اعلام شده، میانگین تعرفه های افزایش یافته است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خدمات پزشکی در داخل کشور نسبت به سایر خدمات ارائه شده و خدمات پزشکی کشورهای دیگر، ارزان است؛ از سویی دیگر در حال حاضر هزینه ارائه خدمات از جمله تجهیزات پزشکی نیز افزایش پیدا کرده است، اما باید تعرفه ها به نحوی تعیین گردد که سنگینی آن بر دوش مردم نباشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه میزان دریافتی های مردم نیز باید در تعیین تعرفه های پزشکی لحاظ شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید تلاش کند تا فرانشیز پرداختی بیماران از سی درصد به پنج درصد کاهش یابد این درحالی است که این وزارتخانه، ثابت نگه داشتن پرداختی بیماران را نیز باید در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی یادآور شد: این نگرانی وجود دارد که ممکن است قیمت یک کالای بی کیفیت، واقعی هم دیده نشود و اگر آن کالا برای حوزه سلامت باشد، دود اثرات منفی آن به چشم مردم خواهد رفت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که ما نمایندگان باید از حقوق مردم دفاع کنیم؛ در حوزه سلامت نیز باید تلاش کنیم که پرداختی و خدماتی که مردم دریافت می کنند، با افزایش قیمت مواجه نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه میانگین تعرفه اعلام شده در حوزه سلامت قطعا با مخالفت های جامعه پزشکی روبرو خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به هزینه های بخش بهداشت و درمان، بدون شک این تعرفه ها نمی تواند پاسخگو باشد، اما لازم است برای آنکه فشاری بر دوش مردم احساس نشود، بیمه ها پای کار بیایند تا مردم نگرانی بابت هزینه های درمان خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی یک تصور اشتباهی به وجود می آید مبنی بر آنکه پزشکان زیاده‌خواه هستند، درحالی که اینگونه نیست؛ پزشکان همان گروهی هستند که در طول دو سال گذشته و در جنگ بیولوژیک کرونا از جان خود و عزیزانشان برای دفاع از مردم گذشتند؛ لذا ما نمی توانیم بگوییم که این افراد زیاده خواه هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قیمت کالاها منطقی و به واقعیت نزدیک باشد، گفت: پیشنهادمان این است که با توجه به آنکه دریافتی های مردم نیز افزایش زیادی پیدا نکرده است، اگر بتوانیم، هزینه های اضافی که مردم باید متحمل شوند را بر دوش بیمه ها بگذاریم و از سویی پرداختی های مردم را نیز ثابت نگه داریم، لذا مشکل مردم در این حوزه حل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امید به خدا

    پول بیمه ها از مالیات کارمندان و حتی باز نشسته ها بدست می یاد . یعنی رایگان که نیست . متاسفانه وقتی نماینده مجلس اقای محسنی دکتری تخصصی فیزیوتراپی از انگلستانه یعنی فقط دنبال منافع همکار خودشه نه مردم بیچاره

  • هادی حقیقت قهفرخی

    واقعا این نماینده مردم است یا نماینده پزشکان؟ چطور میگد خدمات درمانی در ایران ارزان است؟ یک عصب کشی و روکش دندان 5 میلیون تومان است، ارزان است؟
    خاک بر سر این نماینده.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه