English

درخواست وزارت بهداشت به خاطر آلودگی هوا؛

فردا مدارس غیر حضوری برگزار شود

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شده‌اند،‌ گفت: فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... مدارس فردا ( ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

فردا مدارس غیر حضوری برگزار شود

به گزارش خبرگزاری موج، عباس شاهسونی با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها و پایتخت گفت: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( شنبه ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

وی همچنین با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا تاکید کرد: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی- عروقی، کودکان و... حساس شمرده می‌شوند و باید احتیاط کنند.

 آلودگی هوای تهران در دی ماه ۱۳۹۹

وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند همچنین تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی‌ است.

شاهسونی در ادامه اظهارکرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افزایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. شاخص فعلی هوا بیش از ۳۰۰ است و این اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( شنبه ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

 

بیشتر بخوانید:

فردا مدارس و ادارات استان تهران تعطیل نیست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه