English

جزئیات زلزله ۶ ریشتری در کوخرد بستک/ خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است

زلزله‌ای به بزرگی ۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین استان هرمزگان - حوالی کوخرد را لرزاند.

جزئیات زلزله ۶ ریشتری در  کوخرد بستک/ خسارت جانی از زلزله گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری موج، در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه و ۴۴ ثانیه بامداد امروز ۲۶ اسفندماه زلزله‌ای به بزرگای ۶ در کوخرد استان هرمزگان رخ داد. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری و به فاصله ۲۹ کیلومتری لمزان، ۳۹ کیلومتری جناح و ۴۱ کیلومتری چارک این استان و رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  گفت:  ضمن آماده باش به کل استان و استقرار در ستاد بحران، تاکنون ۳ تیم ارژانس، توزیع برق و راهدارای به محل زلزله اعزام شده، یک مورد افتادگی تیر برق داشتیم، ۲ روستای بند کوه و هرسین بدون برق هستند.

او می گوید: لاور دین در بستک بدون برق و ارتباط تلفنی با لاور دین قطع است، مناره مسجدی در لاور دین ترک خورده و ریزش کوه داشتیم، اما مسیر باز است ، برق روستای کوخرد هم قطع شده که در حال وصل کردن  هستیم.

مداوای سرپایی و ترخیص دو نفر در پی ترس از زلزله در بستک

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان از حضور نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده بستک خبرداد.

حسین قاسمی افزود: پیرو وقوع زلزله ای با شدت ۶ ریشتر در کوخرد بستک، جلسه مدیریت بحران، صبح امروز، در EOC اورژانس هرمزگان با حضور معاونین بهداشت و درمان و مسئولین واحدهای ستادی و عملیاتی اورژانس هرمزگان برگزار شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: پس از زلزله در ساعت ۲:۴۵ بامداد امروز، بلافاصله تیم های ارزیاب اورژانس ۱۱۵ به منطقه اعزام و از منطقه  ارزیابی لازم انجام شد.

قاسمی با اشاره به اینکه در این حادثه دو نفر به دنبال ترس از زلزله دچار آسیب جزیی شده که سرپایی درمان و ترخیص شده اند، عنوان کرد: تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند و برای هرگونه حادثه ای آمادگی لازم وجود دارد.

 برق ۱۰ روستای زلزله زده بستک وصل شد

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: در پی وقوع این زمین لرزه، ۱۱ روستا دچار قطعی برق شدند که تاکنون به جز یک روستا، برق مابقی روستاها وصل شده است.

دوستی گفت: با توجه به نگرانی و اضطراب ایجاد شده در مردم مناطق زلزله‌زده، چادر جهت اسکان مردم در روستاهای کانون اصلی زلزله توزیع شد.

به گفته سلحشور مدیرعامل هلال احمر هرمزگان مشکل ما پس از زلزله در سه روستا بود که عمده اتفاق ترک خوردگی دیوار در برخی از منازل بود و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم .

او گفت: تیم های امدادی در منطقه حاضر هستند و در موارد لازم خدمات را ارائه می دهند که شرایط در حال حاضر پایدار است.

وقوع ۲ زمین‌لرزه دیگر در کوخرد بستک

پس از وقوع زمین‌لرزه شدید ۶ ریشتری در کوخرد شهرستان بستک، تاکنون دو زلزله دیگر به بزرگی ۴.۱ و ۴ ریشتر در این منطقه به وقوع پیوسته است.

شدت زمین‌لرزه در نزدیکی «بندر لنگه» به‌حدی بوده که در دبی و دیگر شهرهای امارات عربی متحده نیز به‌وضوح احساس شده است.

اعزام ۲ گروه ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام دو گروه ارزیاب به منطقه زلزله‌زده کوخرد- جناح در استان هرمزگان به منظور ارزیابی اولیه زلزله به وقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

ولی پور گفت: اکنون گروه‌های ارزیاب هلال احمر برای ارزیابی اولیه و بررسی لازم به محل وقوع این زلزله اعزام شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر می گوید: استان‌های بوشهر، فارس و کرمان در حالت آماده باش هستند.

خسارت جانی از زلزله گزارش نشده

ولی بستان فرماندار شهرستان بستک  گفت: در کوخرد به جز خسارت گسترده به شبکه برق، خسارت دیگری تاکنون گزارش نشده  و البته بررسی‌ها ادامه دارد.

فرماندار بستک می گوید: طبق گزارش‌های رسیده جاده لاورشیخ و کوران بر اثر ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود  و ارتباط با لاور دین قطع شده است.

او گفت: برق مناطقی از فرامرزان قطع شده  و تلاش در جهت وصل مجدد ادامه دارد.

تا بازگشت شرایط عادی به مناطق زلزله زده بستک در کنار مردم خواهیم بود

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به وقوع زلزله نسبتا شدید در بخش کوخرد-هرنگ شهرستان بستک، گفت: پس از وقوع زلزله بلافاصله گشت‌های کلانتری‌ و پاسگاه‌ها برای تأمین امنیت در مکان‌هایی که افزایش حضور شهروندان را شاهد بودیم حاضر شدند که این مأموریت همچنان ادامه دارد و پلیس در آمادگی کامل برای تأمین امنیت شهروندان قرار دارد.

سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (۲۶ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود: گشت‌های ویژه ای نیز برای پیشگیری از سرقت منازل در سطح محلات فعال می‌باشند.

این مقام انتظامی ادامه داد: علاوه بر تأمین نظم و امنیت در مناطق آسیب‌دیده از زلزله به عنوان یک اولویت جدی با اعزام نیرو و گسیل امکانات و تجهیزات لازم از رده‌ها و پلیسهای تخصصی و امدادی در کنار زلزله زدگان خواهیم بود.

وی افزود: سبزپوشان ناجا از همان دقایق نخست وقوع زلزله، ضمن تلاش برای تأمین و برقراری نظم و امنیت، اقدامات لازم را برای سرعت بخشی به عملیات خدمات‌دهی، امدادرسانی و رسیدگی به هموطنان آسیب‌دیده آغاز کرده و این روند تا بازگشت شرایط به حالت عادی ادامه دارد.

سردار جعفری بیان کرد: توصیه می‌کنیم به هنگام حضور در خودرو، مراقبت‌های لازم را داشته باشندومجدداً تاکید می‌گردد شهروندان ضمن توجه به توصیه‌های پلیسی، به شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع رسمی و معتبر دنبال کنند.

وی  با بیان اینکه با افرادی که شایعه کنند برخورد می‌شود، عنوان کرد: آن دسته از افرادی که در فضا های مختلف با شایعه پراکنی اقدام به تشویش اذهان عمومی می‌کنند اقدامشان جرم می‌باشد و قطعاً تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز توصیه می‌کنم در صورت تصمیم برای حضور در بوستان‌ها و ... از توقف دوبله و چند ردیفه در حاشیه معابر و مسیرهای عبور و مرور خودداری کنند و از به همراه داشتن اشیا قیمتی و طلاجات پرهیز کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه