English

هشدار دادستان تهران به اخلال‌کنندگان نظم در چهارشنبه‌سوری

دادستان تهران گفت: شادی کردن و پاسداشت سنت دیرینه حق مردم است اما با هر نوع اخلال در نظم و امنیت و برهم‌زنندگان آسایش مردم، برخورد قاطع قضائی صورت می‌گیرد.

هشدار دادستان تهران به اخلال‌کنندگان نظم در چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری موج، علی صالحی با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه سوری، اظهارداشت: در شهر تهران تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری برای امنیت شهروندان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و برهم زنندگان آسایش مردم برخورد قاطع قضائی صورت می‌گیرد.

صالحی گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را از خطرات مواد محترقه و آتش‌زا آگاه نموده و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر دارند؛ چراکه همراهی خانواده‌ها و قانون‌مداری شهروندان باعث می‌شود چهارشنبه آخر سال در امنیت کامل و به آرامی سپری شود.

دادستان تهران با بیان اینکه طبق ماده ۴۹۲ قانون مجازات اسلامی صدمه به هر شخص دیه و قصاص را به همراه دارد، ادامه داد: نگهداری مواد محترقه برابر ماده ۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز محکومیت ۶ ماه تا ۲ سال حبس برای فرد ایجاد می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که حرکات غیر متعارف در چهارشنبه سوری انجام دهند شامل اخلال در نظم عمومی بوده که طبق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی علاوه بر ۷۴ ضربه شلاق، از ۳ ماه تا ۱ سال حبس مجازات دارد.

بنابر این گزارش؛ افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر شهروندان را به مخاطره اندازند قاطعانه برخورد شده و تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه