English

یادداشت؛

قرن جدید زیر سایه کرونا/ نوروز امسال هم با طمع کرونا نو شد!

امسال سومین نوروزی است که کرونا مهمان ما است و مردم باز هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قرن جدید زیر سایه کرونا/ نوروز امسال هم با طمع کرونا نو شد!

 خبرگزاری موج، امروز نخستین روز سال‌ نو 1401 و جشن نوروز است، جشن نوروز یکی از کهن‌ ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است که از اقوام متعددی در منطقه به ارث رسیده است و به عنوان نماد پیوند دهنده افراد و اقوام ایرانی و ملت ایران یاد می‌ شود.

ایرانیان نوروز را آغازگر رستاخیز طبیعت، گاه رویش و زایش باغ و بوستان می‌ دانند و بر این باور هستند که در نوروز، همزمان با طبیعت، باید روزگار نو و جدیدی را آغاز کنند.

عید نوروز برای ایرانیان آیین خاص خود را دارد، مردم با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با شور و شوق زیادی به استقبال نوروز می‌ روند و تا لحظه تحویل سال در هیاهوی خانه تکانی و خرید لباس نو و اقلام خوراکی برای مهمانی ها هستند.

دید و بازدیدهای نوروزی یکی دیگر از آیین‌ ها و آداب و رسوم ایرانیان برای استقبال از سال نو است در واقع تعطیلات نوروز بهانه‌ای است، تا افراد بتوانند بیشتر اوقات خود را با اعضای خانواده، فامیل و کسانی که دوستشان دارند بگذرانند.

اما در دو سال گذشته شیوع کرونا باعث شد تا شور و شوقی را که مردم هرساله برای این جشن و آداب و رسوم آن داشتند از دست داده و خانه نشین شوند تا نوروز متفاوت و دلهره‌ آوری را تجربه کنند.

در واقع نوروز سال 1400 در حالی سپری شد که بسیاری از هموطنان در جریان انجام سفرهای نوروزی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به کرونا مبتلا شدند و عده بسیاری از آن‌ ها جان خود را از دست دادند.

امسال نیز سومین سالی است که ویروس کرونا در کشور جولان می‌ دهد اما شرایط امسال به گونه‌ای متفاوت از دو سال دیگر است، با تزریق دُزهای مختلف واکسن کرونا تا حدود زیادی میتوان به ایمن شدن در برابر کوید۱۹ حتی در صورت ابتلا هم امیدوار بود اما بهترین کار پس از ترزیق واکسن برای غلبه بر این بیماری و حفظ سلامت خود و عزیزان‌مان ادامه به روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که همچنان باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

گفتنی است؛ آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا هر بار با موج های جدید دچار فراز و فرود شده است و هر‌گاه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم مورد توجه قرار گرفته، کرونا روند صعودی داشته و هرگاه به این مسائل بی توجه بوده کرونا به اوج خود رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه