English

یک روانشناس بالینی در گفتگو با موج:

خیانت زوج‌ها قابلیت سرایت در جامعه دارد/ فرزندان قربانیان روابط موازی والدین

امیر لطفی‌حقیقت گفت: بحث تجربه و لذت بردن از رابطه با یک نفر دیگر و ترک زندگی با همسر قانونی از آنجایی که قابلیت سرایت‌‌پذیری دارد، می‌تواند اثرات منفی ماندگاری در جامعه بگذارد.

خیانت زوج‌ها قابلیت سرایت در جامعه دارد/ فرزندان قربانیان روابط موازی والدین

یک روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص آسیب‌های ناشی از روابط موازی افراد متاهل که بعد از آگاهی از ارتباط طرفین اتفاق می‌افتد، گفت: نکته حائز اهمیت در چنین مواقعی بازگشت آرامش و اعتماد و ثبات در خانواده و بین زوجین است، که این اتفاق با زوج‌درمانی‌ها می‌تواند رقم بخورد.

وی با بیان اینکه در وهله اول فرد خیانت‌کار و خیانت‌دیده باید خطای خود را بپذیرند، افزود: از آنجا که در غالب این موارد هردو نفر به یک اندازه مقصر هستند؛ از این رو در ابتدا زوج‌ها باید مسئولیت کار خود را قبول کنند و هردو با توافق برای حفظ خانواده و اصلاح رفتار خود برای درمان حرفه‌ای اقدام کنند.

به گفته این روانشناس بالینی افراد آسیب‌دیده، هنگامی‌که برای درمان و ادامه زندگی تصمیم گرفتند، برای ترمیم آسیب‌ها باید به یک روان‌درمان‌گر فردی و زوج‌ درمان‌گر حرفه‌ای مراجعه کنند.

 

بیشتر بخوانید:

سوالات خواستگاری/ موارد دارای اهمیت برای شناخت پیش از ازدواج

طلاق خاموش یا طلاق عاطفی چیست؟/روش‌هایی برای جلوگیری از بروز طلاق عاطفی

 

لطفی‌حقیقت با تاکید‌ بر این‌که به هیچ عنوان نمی‌‌توان منکر آسیب‌های جدی بحران روابط موازی و خیانت بر کانون خانواده شد، ادامه داد:  فرزندان در این مواقع دچار بیشترین صدمه روحی می‌شوند و البته بحث تجربه و لذت بردن از رابطه با یک نفر دیگر  و ترک زندگی و همسر قانونی از آنجایی که قابلیت سرایت‌‌پذیری دارد، می‌تواند اثرات منفی ماندگاری در جامعه بگذارد.

وی همچنین به اهمیت شدت و عمق  و نوع رابطه موازی افراد، در فروپاشی خانواده، طلاق عاطفی، بخشش افراد و بازگشت به زندگی اشاره و خاطر نشان کرد: آسیبی که به فرد خیانت‌کننده و خیانت‌شونده وارد می‌شود ارتباطی به جنسیت افراد ندارد و هر دو نفر دچار مشکلات روحی و روانی و جسمی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه