English

بهرام دارایی:

کمبود سرم و دارو در کشور نداریم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کمبود سرم و دارو در کشور نداریم و آنچه که در بازار اتفاق می‌افتد ناشی از مدیریت توزیع و مصرف دارو است.

کمبود سرم و دارو در کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط تلفنی با خبر شبکه یک سیما، افزود: در خصوص سرم و محلول‌های تزریقی با توجه به اینکه موج‌های سنگین کرونا از موج پنجم و ششم را پشت سر گذاشتیم مدیریت شبانه روزی نسبت به جلوگیری از هر گونه کمبودی داریم.

وی ادامه داد: ۵ شرکت داروسازی در کشور به صورت شبانه روزی در حال تولید سرم هستند و میلیون‌ها لیتر سرم در ماه تولید می‌شود و طبیعی است که به خاطر کنترل موج سنگین کرونا مدیریت همه جانبه و یکپارچه داشته باشیم همچنین به دلیل جلوگیری از تجویز بی رویه سرم و داروهای مورد نیاز در این خصوص باید مدیریت داشته باشیم.

دارایی خاطرنشان کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه دادیم با توجه به وضع حوزه استحفاظی خودشان این مصرف را کنترل کنند و باید مانع مصرف، احتکار و دپوی داروها شویم.

وی تصریح کرد: این یک سهمیه بندی هوشمند سرم است ما نزدیک به ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور داریم که متناسب با منطقه خودشان و موج شیوع کرونا باید این موضوع را مدیریت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه