English

وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از جو پایدار در اکثر نقاط کشور و بارش پراکنده برف دربرخی استان‌ها و افزایش شدت بارش‌ها از یکشنبه (اول اسفندماه) و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد خبر داد.

وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز جمعه (۲۹ بهمن‌ماه) در اکثر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در بعدازظهر در غرب استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و ارتفاعات غربی البرز بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به تدریج در نواحی غرب، جنوب غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، وزش باد شدید موقت رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: یکشنبه (اول اسفندماه) شدت بارش در مناطق ذکر شده افزایش خواهد یافت و علاوه بر این نواحی بارش در شمال فارس و بخش‌هایی از مرکز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به گسترش سامانه بارشی اظهار کرد: دوشنبه (۲ اسفندماه) به تدریج فعالیت سامانه بارشی در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق نیز گسترش می‌یابد و اوایل وقت سه‌شنبه (۳ اسفندماه) در نواحی شمال شرق کشور بارش پراکنده مورد انتظار است و به تدریج سامانه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته ضیاییان، طی روزهای شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) و یکشنبه (اول اسفندماه) با توجه به وزش باد شدید بر روی کشور عراق و شمال عربستان، خیرش گرد و خاک در آن مناطق و انتقال آن به جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

ضیاییان ضمن اشاره به وزش باد شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک اظهار کرد: دوشنبه (۲ اسفندماه) در نواحی مرکز، جنوب، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و سه شنبه (۳ اسفندماه) در بخش‌هایی از جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اوایل وقت امروز (۲۹ بهمن‌ماه) نیمه شرقی خلیج فارس، دوشنبه (۲ اسفندماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و سه شنبه (۳ اسفندماه) شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۹ و۳۰ اسفندماه) در سواحل دریای خزر روند افزایش دما (۶ تا ۸ درجه) پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ بهمن ماه) قسمتی ابری و بتدریج ابری و در بعداز ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و برای روز یکشنبه (اول اسفندماه) ابری و بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ بهمن ماه) بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۶- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه