English

هشدار سازمان هواشناسی برای ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی، نسبت به وقوع کولاک برف، ریزش بهمن، انسداد راه‌های روستایی و آب‌گرفتگی معابر در ۱۱ استان هشدار داد.

هشدار سازمان هواشناسی برای ۱۱ استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

فردا دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده انتظار می‌رود و به‌تدریج سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود. از اواخر وقت امروز و طی فردا در سواحل دریای خزر بارش باران و در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسیاز روز سه‌شنبه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و چهارشنبه در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز باران برف و باران پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های مرکزی، قم، همدان و شمال اصفهان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. امروز در مناطق جنوب شرقی کشور کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما و روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه 1400/11/25

نوع مخاطره: بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر توام با رعد و برق.

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/11/24: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات سمنان.

دوشنبه 1400/11/25: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن بویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آب گرفتگی معابر شهری.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد

زمان شروع: یکشنبه 1400/11/24

زمان پایان: سه‌شنبه 1400/11/26

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌1 تا 1.5 متر و در فراساحل 2 تا 2.5 متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه