English

اختیارات بنیاد تعاون زندانیان به معاون اول قوه قضاییه تفویض شد

معاون اول قوه قضاییه گفت: با اصلاح اساسنامه بنیاد تعاون زندانیان، رئیس قوه قضاییه اختیارات بنیاد تعاون را به معاون اول قوه قضاییه تفویض کرد.

اختیارات بنیاد تعاون زندانیان به معاون اول قوه قضاییه تفویض شد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمد مصدق در مراسم تکریم اعضای سابق و معارفه اعضای جدید هیأت مدیره بنیاد تعاون زندانیان ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و دهه مبارک فجر گفت: این جلسه برای تکریم از عزیزانی که حدود دو سال به عنوان هیأت مدیره بنیاد تعاون زندانیان زحماتی کشیده‌اند و معارفه اعضای جدیدی که جایگزین آنها می‌شوند، تشکیل شده است.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: توجه به وضعیت زندان و زندانی از وظایف اصلی قوه قضائیه است و رئیس قوه قضائیه همواره به این موضوع تاکید دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه‌های دینی، زندانی باید باز اجتماعی شود و به آغوش جامعه بازگردد و در این میان معیشت وی و خانواده اش نیز برای نظام اسلامی اهمیت بسیاری دارد و برای تحقق این امر، اقدامات خوبی در بنیاد تعاون صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ضمن ابلاغ تشکر رئیس قوه قضائیه به اعضای سابق بنیاد تعاون زندانیان با بیان اینکه از هیأت مدیره جدید انتظار برنامه تحولی داریم گفت: از شما می‌خواهم تا برنامه‌های تحولی خود را به شکل عملیاتی تدوین کنید و در اختیار ما قرار دهید.

وی افزود: هیأت مدیره باید به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار کند و بنده نیز برای همکاری و همفکری در خدمت شما هستم. همچنین، در برنامه ریزی‌ها باید ارتباط هیأت مدیره با زندان، رئیس سازمان زندان‌ها، مدیرکل زندان‌ها و رؤسای کل برقرار باشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری و عضو جدید هیأت مدیره بنیاد تعاون زندانیان، ضمن تقدیر از اعضای سابق هیأت مدیره بنیاد تعاون اظهار کرد: خدمات چشمگیری از سوی بنیاد ارائه شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌های بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان‌ها نقاط ضعف متعددی وجود دارد گفت: عدم تعامل اعضای هیأت مدیره با مدیران استانی یکی از ضعف‌های موجود است، ظرفیت‌های متعددی در استان‌ها وجود دارد، اما تعامل خوبی میان اعضای بنیاد با مدیران استانی وجود ندارد و با تعامل میان اعضا و رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها می‌توان کارها را پیش برد.

رئیس دیوان عدالت اداری با تصریح به اینکه باید قدم‌ها را بلندتر برداشت، افزود: رئیس قوه قضائیه موضوع اشتغال ۸۵ درصدی را مطرح کرده‌اند و اکنون اشتغال زندانیان ۵۳ درصد است و این به معنای آن است که هنوز با هدف اصلی فاصله داریم.

در ادامه این مراسم نیز غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با بیان اینکه بنیاد تعاون قدمتی ۸۰ ساله دارد، گفت: کشور ما بر اساس آموزه‌های دینی به اصلاح مجرمان توجه دارد و مهمترین عاملی که منجر به اصلاح زندانیان می‌شود اشتغال زایی است.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: مهمترین وظیفه بنیاد تعاون، اشتغال و حرفه آموزی زندانیان است و برای تحقق این هدف تعامل میان سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی توجه به خانواده زندانیان اهمیت بسیاری دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا خانواده زندانیان آسیبی نبینند و امیدواریم اشتغال مولد و نشسته را توسعه دهیم.

در ادامه مراسم مختاری مدیرعامل بنیاد تعاون، ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای هیأت مدیره جدید، اظهار کرد: به طور کلی ۲۰ درصد بودجه و سود بنیاد جهت بهسازی فضاهای اشتغال و ۲۰ درصد جهت کمک به خانواده‌های نیازمند زندانیان تخصیص می‌یابد.

مختاری با بیان اینکه بنیاد از دولت هیچ پولی دریافت نمی‌کند، گفت: تمامی هزینه‌ها از طریق فعالیت خودمان صورت می‌گیرد و رویکرد ما پالایش اشتغال است. ایشان، با بیان اینکه در بنیاد به دنبال افزایش تولید کالاها بودیم، اظهار کرد: بر همین اساس در چهار محور صنایع دستی، پوشاک، مونتاژ و گلخانه برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دادیم.

وی با تصریح به اینکه فروشگاه‌های بنیاد ساماندهی شدند گفت: فروشگاه‌ها حق ندارند کالاها را بیش از قیمت تمام شده درج شده روی آن بفروشند و در حال حاضر ۹۰۰ فروشگاه در سراسر کشور وجود دارد.

در ادامه مراسم مرتضوی رئیس هیئت مدیره سابق بنیاد تعاون تصریح کرد: بر اساس سامانه‌های موجود میزان اشتغال زندانیان افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس سابق هیأت مدیره بنیاد تعاون با بیان اینکه موضوع عدالت در پرداخت در دستور کار قرار داشته است گفت: در حال حاضر پرداخت‌ها افزایش داشته و اگر فردی طی مدت زمان معینی و به صورت مستمر در زندان کار کند ماهیانه یک و نیم میلیون تومان دریافت می‌کند.

گفتنی است در این مراسم غلامعلی محمدی، حکمتعلی مظفری، حبیب الله دهمرده، علی پورقناد، سهراب سلیمانی و خسرو مختاری به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره بنیاد تعاون زندانیان معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه