English

بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور

امروز با گسترش فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری موج، در روز شنبه با تقویت و گسترش فعالیت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت و در مناطق جنوبی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

شدت بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، خوزستان و چهار محال و بختیاری، غرب فارس، جنوب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی و جنوبی کشور در اصفهان، چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و به تدریج در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در نواحی خشک و بیابانی خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

یکشنبه، در مازندران و گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق گیلان بارش ادامه خواهد داشت.

در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز و تهران و نیمه جنوبی استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. این سامانه بارشی اوایل روز دوشنبه فقط در شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده برف خواهد شد و از کشور خارج می‌شود.

از روز دوشنبه تا پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

طی روز‌های شنبه و یکشنبه کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و خراسان شمالی رخ می‌دهد.

در همین مدت در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی ۴ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود. با عبور این موج، هوای سرد در اکثر مناطق کشور ماندگار خواهد بود، هرچند در استان‌های ساحلی خزر از روز دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر شنبه و طی روز یکشنبه، خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

دریای خزر هم تا دوز دوشنبه مواج است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه