English

محمودرضا آل بویه در گفتگو با خبرگزاری موج:

انتقاد از برخورد سیاسی برخی کشورها در دوران کرونا/ ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به راه‌های مقابله با کرونا دست یافت

معاون دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با انتقاد از برخورد سیاسی برخی کشورها در دوران کرونا، گفت: متاسفانه این کشورها مشکلاتی را برای ایران در تهیه دارو و سایر مسائل به وجود آوردند.

انتقاد از برخورد سیاسی برخی کشورها در دوران کرونا/ ایران با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به راه‌های مقابله با کرونا دست یافت

محمودرضا آل بویه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با بیان اینکه پس از پاندومی کرونا استفاده از محصولات حفاظتی و پروتکشن به عنوان مهمترین عامل برای پیشگیری از این بیماری مطرح شد، گفت: امروزه علی‌رغم آنکه برای مقابله با این بیماری، واکسن تولید شده است اما هنوز هیچ کدام از کشورها، اهمیت پروتکشن و حفاظت را برنداشته و معتقدند که استفاده از ماسک، مهمترین نقش برای کنترل این بیماری، پیشگیری و حفاظت شخصی از تماس با افراد ناقل را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: در حقیقت استفاده از ماسک، بعد از پاندومی مطرح شد و مجموعه‌های تولیدی زیادی برای تولید ماسک دست به کار شدند تا کمبود آن را جبران کنند اما متاسفانه بسیاری از این تولیدات، فاقد استانداردهای لازم بود.

وی ادامه داد: به تدریج با تغییر شرایط در حالی که دنیا در شرایط استیبلی قرار گرفته و تعداد روزانه ماسک به حدی رسیده که نیازها را تامین می‌کند اکنون جای آن است که تولید کنندگان به سمت تولید ماسک بر اساس استانداردهای بین‌المللی و علمی روز دنیا حرکت کنند تا نقش حفاظتی و پروتکشن خود را به نحو احسن و کامل ایفا کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: بحث پاندمی کرونا یک مشکل جهانی است که ایران نیز به شدت با آن درگیر شد اما در این شرایط حساس، کشورهای مختلف به جای برخورد انسان دوستانه با این معضل، به صورت سیاسی برخورد کردند و مشکلاتی را برای کشور ما در تهیه دارو و سایر مسائل به وجود آوردند.

آل بویه تاکید کرد: البته نتیجه این تحریم‌ها آن بود که ما با نگاه به اقتصاد مقاومتی توانستیم به صورت خودکفا در داخل به راه‌های مقابله با ویروس کرونا دست پیدا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه