English

پیمان باقری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

تاکید رئیس دستگاه قضا بر ادامه اجرای بدون نقص سند تحول قضایی/ تلاش برای رفع مشکلات اجرای این سند

یک وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه، اجرای دقیق سند تحول قضایی را یکی از دغدغه‌های مهم رئیس قوه قضاییه دانست.

تاکید رئیس دستگاه قضا بر ادامه اجرای بدون نقص سند تحول قضایی/ تلاش برای رفع مشکلات اجرای این سند

پیمان باقری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به ده دستور رئیس دستگاه عدلیه به مسئولان عالی قضایی، سند تحول قضایی را در راستای بهبود عملکرد قوه قضاییه دانست و افزود: در حال حاضر سیاست قوه قضاییه بر مبنای دستوراتی است که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ابتدای شروع کار خود به عنوان رییس دستگاه عدلیه برای خدمت‌رسانی به مردم صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی نیروهای جهادی و انقلابی در دستگاه قضا از جمله ده دستور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای است، بیان داشت: در همین راستا به دادستان انتظامی قضات دستور داده شد تا با همکاری معاونت منابع انسانی، حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و دادستانی کل کشور، نیروهای مستعد، ولایتمدار و انقلابی با روحیه جهادی در درون قوه قضاییه، شناسایی و در سطوح مختلف مدیریتی قرار گیرند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به بخش‌های مختلف قوه قضاییه اعم از دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت حقوقی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات دستور داد تا با یکدیگر، سازوکار و برنامه عملیاتی جهت همکاری و هم‌افزایی قوه قضاییه با سایر قوا به ویژه دولت در ارایه طرح‌های مناسب، داشته باشند.

باقری سرعت بخشیدن نسبت به هوشمندسازی بخش‌های مختلف قضایی را بسیار اثربخش توصیف کرد و گفت: اگرچه در گذشته کارهای مهمی در این زمینه صورت گرفت اما تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای برای ادامه هوشمندسازی و تسریع در آن، مورد توجه واقع شد.

وی ادامه داد: راه اندازی "سامانه سجل محکومیت‌های مالی" در مدت زمانی کوتاه، اقدامی بود که به نوعی تضمین کننده سلامت قراردادهای مالی و اقتصادی محسوب می‌شود چراکه افراد می‌توانند با آگاهی از سوابق مالی طرف مقابل، قرارداد اقتصادی یا معاملاتی خود را تنظیم کنند.

این وکیل دادگستری، توجه و تاکید رئیس دستگاه قضا بر ادامه اجرای بدون نقص سند تحول قضایی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از ابتدا یکی از دغدغه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اجرای دقیق سند تحول است تا جایی که برای بهبود در اجرا و پیشرفت این سند، به معاونت راهبردی ماموریت داد تا با همکاری بخش‌های مختلف مرتبط با سند تحول، مشکلات اجرای آن را برطرف کند.

باقری درباره بازدیدهای مختلف رئیس دستگاه عدلیه از بخش‌های مختلف قضایی، به برخورد قاطع وی با یکی از مسئولین ارجاع پرونده اشاره کرد و بیان داشت: تخلف این فرد نگه داشتن پرونده‌های ارجاع شده، بود که رئیس قوه قضاییه با تذکر قاطع خود، این اقدام را جزء مصادیق فساد دانست.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: این نگاه ریزبینانه رئیس قوه قضاییه در بسیاری از مشکلات موجود و حضور وی در سطح محاکم، تاثیر زیادی داشته و نویدبخش پیشرفت امور در آینده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه