English

بارش باران و برف در تهران از فردا/ کاهش ۷ درجه ای دمای هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از بعدازظهر دوشنبه (۲۹آذر) بارش باران و در برخی ساعات بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و از سه شنبه شب (۳۰ آذر) کاهش دما به‌ویژه ارتفاعات تا ۷ درجه سلسیوس مورد انتظار است.

بارش باران و برف در تهران از فردا/ کاهش ۷ درجه ای دمای هوا

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران تا بعدازظهر دوشنبه (۲۹آذر) آسمان قسمتی ابری همراه با مه رقیق و به‌تدریج رخداد غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

 از بعدازظهر دوشنبه (۲۹آذر) تا ظهر سه شنبه (۳۰آذر) با ورود سامانه بارشی به استان، آسمانی ابری همراه با بارش باران و در برخی ساعات بارش باران و برف و برای ارتفاعات بارش برف کولاک برف و در برخی ساعات مه آلود، همراه با وزش باد و گاهی اوقات وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود.

 از اواخر وقت روز سه شنبه(۳۰آذر) تا پایان روز پنجشنبه(۲دی) آسمان، قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

با توجه به رخداد بارش و وزش باد، توقف انباشت آلاینده ها و نیز از سه شنبه شب(۳۰آذر) کاهش دما به‌ویژه ارتفاعات تا ۷ درجه سلسیوس مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه(امین آباد) با دمای ۳- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۲۹آذرماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای۱۲ و۳درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا(۳۰آذرماه) ابری،گاهی بارش باران و بتدریج کاهش ابر و وزش باد  و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰و ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: دوشنبه عصر(۲۹آذر) در بعضی ساعات بارش باران در دامنه‌ها و ارتفاعات بارش برف و مه و احتمال تگرگ و کاهش محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات استان تهران و نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود که تا ظهر سه شنبه(۳۰آذر) به پایان می‌رسد.

در این شرایط جوی، لغزندگی معابر و جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی موقت بعضی معابر، وقوع مه و کولاک برف در دامن‌ ها و ارتفاعات شمالی و محدودیت تردد در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات مدیریت بهینه مصرف انرژی را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی