English

آرمین زارعیان:

پرستاران ایرانی جزو پرستاران ۱۰ کشور برتر دنیا هستند

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران گفت:پرستاران ایرانی از لحاظ مهارتی و علمی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستند‌.

پرستاران ایرانی جزو پرستاران ۱۰ کشور برتر دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری موج، آرمین زارعیان رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته پرستار با اشاره به اقدامات و مطالبات پرستاران،اظهار داشت:حرفه پرستاری از دوسال گذشته و دوران کرونا بیش از پیش پررنگ تر شده است.

وی ادامه داد:ذات کرونا این است که مراقبت پرستاری ۲۴ ساعته ببشتر از خدمات پزشکی در درمان کرونا نقش دارد.نگرانی اصلی ما به واسطه وظائف پرستاران باید عموم مردم بهترین خدمات را دریافت کنند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران با اشاره به مطلوب بودن استاندارد پرستار در کشور،افزود: بحث منزلت اجتماعی پرستاران باید حفظ شود مثل هرآنچه در کشورهای توسعه یافته اتفاق می افتد بیفتد.

زارعیان با اشاره به بروز برخی خشونت ها در مواجهه با پرستاران توسط مراجعان،گفت: نتیجه این مسائل و مشکلات این است که ما با پرستاران دچار فرسودگی و کوتاه شدن مدت خدمت شان روبرو می شویم.

وی یادآور شد:در چند سال گذشته شاهد مهاجرت پرستاران به خارج از کشور به شکل فزاینده بوده ایم.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران با اشاره به بالابودن سطح دانش پرستاران ایرانی،ابراز داشت:پرستاران ایرانی به لحاظ علمی و مهارتی جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستند.

زارعیان با انتقاد از قرار دادهای ۸۹روزه با پرستاران،تصریح کرد:پرستاران اصلا امنیت شغلی ندارند؛ به ویژه این موضوع در بیمارستانهای خصوصی زیاد است.

وی با اشاره به تمایل کشورهای اروپای و خلیج فارس برای جذب پرستاران ایرانی،بیان داشت:چرا پرستاران نادیده گرفته می شوند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران  تاکید کرد:افزایش تختهای بیمارستانی باید همراه با افزایش پرستار باشد؛ضمن اینکه طبق قانون پرستاران طرحی باید استخدام شوند.

زارعیان با اشاره به هزینه یک میلیارد تومانی تربیت یک پرستار در نظام سلامت،خاطرنشان کرد:۳هزار پرستار طرحی وقتی بیکار می شوند چکار می کنند؛در نتیجه به خارج می روند.

زارعیان با اشاره به ضرورت پرداخت فوق العاده خاص به پرستاران مانند بسیاری از دستگاهها،گفت:سازمان  برنامه و بودجه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به سازمان نظام پرستاری کشور داده و این سازمان نیز از این میزان به هر هیات مدیره نظام پرستاری مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با تاکید براینکه باید فقط دولت و وزارت بهداشت پرستاران را جذب کند،افزود:باید شرکت های معرفی و جذب پرستاری کنار برود.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران با اشاره به فعالیت پرستاران تامین اجتماعی ،متذکر شد:پرستاران بخش خصوصی ،تامین اجتماعی و نیروهای مسلح از قوانین کشوری تبعیت نمی کنند و مظلوم واقع شده اند.

زارعیان با اشاره به رای مثبت دیوان عدالت اداری درباره بازنشستگی زودتر از موعد پرستاران تامین اجتماعی ،گفت: متاسفانه هنوز این موضوع و قانون عملی نشده است.

وی تاکید کرد:ما در نظام پرستاری استان تهران این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد؛ضمن اینکه هیچ دلیلی وجود ندارد که نیروهای پرستاری طرحی را علی رغم گذاشتن دوران کرونا استخدام نکنند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری استان تهران با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در کشور،تصریح کرد:به همین میزان نیز پرستار بیکار داریم.

زارعیان با اشاره به سهمیه ۵۵ هزار نفری جذب پرستاران ،افزود:متاسفانه از این تعداد مجوز استخدامی تنها ۲۰ هزار نفر استخدام شده اند و برای ۳۰ هزار پرستار دیگر هنوز آزمون استخدامی برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا و یکسال اول آن تعداد درخواست تعیین صلاحیت پرستاری برای مهاجرت به ۵۰۰  مورد رسید،ابراز داشت:در سال اول شیوع کرونا براساس برآور تخمینی ۵تا ۸ هزار پرستار ایرانی مهاجرت کردند.

زارعیان با اشاره به ضرورت تصمیم گیری و تعیین تکلیف برای مشکلات پرستاران،هشدار داد: در صورت عدم رفع مشکلات در سال آینده شاهد مهاجرت بیشتر پرستاران خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه