English

افتتاح ۲ ورودی جدید در خط ۷ مترو تهران

بعد از افتتاح مردمی ورودی دوم ایستگاه بعثت در خط ۶ مترو تهران، نوبت به بهره‌برداری از ۲ ورودی جدید در ایستگاه‌های افتتاح شده خط ۷ رسیده است.

افتتاح ۲ ورودی جدید در خط ۷ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ( مترو)، محمود یوسفی مجری خط 7 مترو اعلام کرد: خط ۷ مترو پایتخت با بهره‌برداری از ۶ ایستگاه دیگر تکمیل خواهد شد که افتتاحیه بعدی، مربوط به ایستگاه توحید در تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی است.

وی افزود: در کنار افتتاح ایستگاه‌های جدید، تکمیل ورودی‌های دوم ایستگاه‌های بهره‌برداری شده قبلی نیز مد نظر قرار دارد، بطوریکه طی ۴ سال گذشته، ۱۴ ورودی جدید (با احتساب افتتاحیه پیش رو) در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

مجری خط ۷ با اشاره به ورودی دوم ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه گفت: ۳ سال پیش ورودی غربی ایستگاه رودکی در محدوده منطقه ۱۰ به بهره‌برداری رسید و حالا ورودی شرقی این ایستگاه که در محدوده منطقه ۱۱ واقع شده است، با ۶ رشته پله‌برقی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه مترو رودکی در محل تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان امام خمینی (ره) قرار دارد و همجواری با خیابان‌های اسکندری، رودکی و کمالی باعث استقبال شهروندان ازآن شده است. اما ورودی بعدی که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، در واقع ورودی سوم ایستگاه مهدیه به شمار می‌آید.

این مقام مسئول بیان کرد: سال ۱۳۹۷ ورودی جنوب شرقی ایستگاه مهدیه که ورودی مشترک با خط ۳ محسوب می‌شود، در اختیار مردم قرار گرفته بود. سال گذشته اولین ورودی مستقل ایستگاه در خط ۷ با عنوان ورودی جنوب غربی افتتاح شد و اینک دومین ورودی مستقل ایستگاه مهدیه که ورودی شمال غربی نامیده می‌شود، با برخورداری از ۸ رشته پله‌برقی تکمیل شده است.

وی افزود: مجاورت با میدان رازی، مجتمع مهدیه، بیمارستان پارسا و همچنین خط راه‌آهن تهران، ایستگاه مذکور را به یکی از ایستگاه‌های پرمسافر و مهم خط ۷ تبدیل کرده است.

گفتنی است برای احداث ورودی دوم ایستگاه رودکی جمعاً ۴۵ میلیارد تومان (در بخش‌های ساختمانی و تجهیزات) و برای ساخت ورودی سوم ایستگاه مهدیه حدود ۵۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه