English

برپایی چادر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در روستاهای هرمزگان

رئیس جمعیت هلال احمر از برپایی ۲۲۲ چادر در روستاهای هرمزگان برای اسکان اضطراری برای آسیب‌ دیدگان از زلزله‌ های روز گذشته در این استان خبر داد.

برپایی چادر برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در روستاهای هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده هرمزگان گفت: ساعت ۱۵:۳۷ بعد از ظهر روز گذشته شاهد وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر بودیم که مناطق زیادی از استان هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و حتی در کشورهای همسایه نیز احساس شد.

وی افزود: این زمین لرزه شمال و شمال شرقی شهرستان بندرعباس را به شدت تحت تاثیر قرارداد و آسیب هایی نیز به برخی منازل وارد کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بلافاصله نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر جهت انجام ارزیابی‌های اولیه از لحظات نخستین به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و استان های همجوار نیز به حالت آماده باش درآمده اند.

همتی ادامه داد: خوشبختانه با وجود این که زمین لرزه بزرگی در جنوب کشور رخ داد اما خسارت زیادی در پی نداشته است. پس از وقوع زلزله در هرمزگان ۱۵۰ نیروی عملیاتی ۶۱ روستا را ارزیابی کردند. طبق برآوردها ۱۳۷ روستا تحت تاثیر زلزله قرار گرفته اند و تیم هایی نیز به سایر روستاها اعزام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که از قبل آماده وقوع زمین لرزه بودیم، عنوان کرد: در استان هرمزگان، ۸ هزار چادر و ۱۷ هزار پتو در انبارها وجود دارد و در این خصوص با هیچ کمبودی مواجه نیستیم. استان های کرمان و فارس نیز به عنوان استان های معین مشخص شده اند تا پشتیبانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: هلال احمر در ورزشگاه ها و مدارس مستقر شده است تا شرایط اسکان اضطراری را فراهم کند و اقلام زیستی، خوراکی و امدادی نیز آماده توزیع در میان شهروندان است. همچنین ۵ هزار تخته پتو، ۲۷۰۰ دستگاه چادر، ۵ هزار تخته موکت و سایر اقلام امدادی به کانون زلزله ارسال شده است.

همتی تاکید کرد: عملیات ها ادامه خواهد داشت و به تمام مناطق تحت تاثیر زلزله خدمت رسانی خواهد شد. هلال احمر تا آخرین لحظه در کنار مردم است و به تمامی متاثرین از زمین لرزه امدادرسانی خواهد کرد و تمام تلاش خود را می کند تا آلام شهروندان را کاهش دهد.

رئیس این جمعیت از تداوم فعالیت تیم‌های ارزیاب خبر داد و گفت: ارزیابی کامل تا ظهر امروز به پایان خواهد رسید.

وی درباره عملیات امدادی و برپایی اسکان اضطراری در روستاهای آسیب‌دیده از زمین‌لرزه های امروز گفت: تا کنون ۲۲۲ چادر در روستاهای متاثر از زلزله برپا شده است و بسته‌های غذایی در حال توزیع بین مردم است.

همتی تاکید کرد: اسکان اضطراری و اقلام زیستی به میزان کافی در اختیار هلال احمر هرمزگان است. در شعاع ۳۰ کیلومتری کانون زلزله بیش از ۹ هزار خانوار سکونت دارند و بررسی تک تک روستاها با ۳۰ تیم ارزیاب هلال احمر از استان‌های هرمزگان، کرمان و فارس ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر از استقرار ۲ بالگرد امداد و نجات این جمعیت در منطقه خبر داد و آمادگی استان‌های کرمان و فارس را برای پشتیبانی کافی دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی