English

تشدید برخورد پلیس با «پلاک مخدوش‌ها» از امروز

جانشین پلیس راهور پایتخت از تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از امروز خبر داد.

تشدید برخورد پلیس با «پلاک مخدوش‌ها» از امروز

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور پایتخت از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک درسطح معابر شهر تهران از امروز خبر داد.

جانشین پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

وی گفت: بر همین اساس و در طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک، ضمن توقیف وسیله نقلیه، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود.

سرهنگ موسوی پور خاطرنشان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در مبادی ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و در هنگام شب در بحث تردد های شبانه ضمن شناسایی متخلفین (پوشش و مخدوشی پلاک) و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه کرده نسبت به اعمال قانون یا معرفی به مراجع قضایی اقدام کنند.

وی افزود: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آن را پیگیری می کند.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: تخلفات ناخوانا بودن پلاک ، تخلفات تغییر محل نصب پلاک ، تخلفات تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده ، تخلفات پوشش پلاک ، تخلفات مخدوشی(دستکاری ارقام)، ضمن اعمال قانون بر حسب تخلف رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مخدوشی پلاک و یا تغییر در ارقام پلاک جرم محسوب شده و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هر راننده ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می دهد ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک یا کاهش آلودگی هوا شده یا از محدودیت های شبانه عبور کرده و با سرعت غیرمجاز حرکت و یا از چراغ قرمز رد شود.

سرهنگ موسوی پور گفت : این طرح از امروز در سطح معابر و بزرگراههای شهر تهران تشدید شده و رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که تخلفات آنان هم از طریق دوربین های نظارتی و کنترل ترافیک و همچنین تیم های مستقر در این طرح رصد و برخورد شده و ضمن اعمال قانون در صورت رویت تخلف دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه رانندگان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی