English

شرایط سنی و مدارک ویزای تحصیلی کانادا

آیا شرایط سنی برای تحصیل در کانادا موثر است؟ برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید چه مدارکی را ارائه کنیم؟

شرایط سنی و مدارک ویزای تحصیلی کانادا

به گزارش خبرگزاری موج، شرایط سنی و مدارک ویزای تحصیلی کانادا را اینجا بخوانید.

برای تحصیل در کشور کانادا علاوه بر سوابق تحصیلی، نمره زبان و... باید به شرایط سنی هم توجه داشته باشید. مثلا اگر چندین سال از گرفتن آخرین مدرک تحصیلی‌تان گذشته و همچنان برای تحصیل در خارج از کشور تصمیم قطعی ندارید، باید بدانید که این فرصت ممکن است تا همیشه برای شما وجود نداشته باشد! بالا رفتن سن و ایجاد گپ تحصیلی از مواردی هستند که احتمال گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را کاهش می‌دهند. در این مطلب، ضمن پرداختن به شرایط سنی برای تحصیل در کانادا، مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا را نیز بررسی می‌کنیم.

شرایط سنی برای تحصیلی در کانادا

از همین اول بگوییم که دانشگاه‌ های کانادا برای دادن پذیرش به دانشجویان خارجی، محدودیت سنی مشخص نکرده‌اند. در واقع، قانونی وجود ندارد که مثلاً بگوید برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌ های کانادا باید حتماً زیر 22 سال یا 25 سال داشته باشید. بنابراین چیزهایی که اینجا در مورد شرایط سنی تحصیل در کانادا گفته می‌شود، یک نوع قانون نانوشته است که بر اساس تجربه به آنها رسیده‌ایم.

اگرچه دانشگاه‌ های کانادا شرایط سنی را برای جذب دانشجوی خارجی ملاک قرار نمی‌دهند اما طبیعی است که در شرایط برابر، افرادی با سن پایین‌تر شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش داشته باشند. البته این موضوع در مورد اختلاف سنی چند سال نیست. منظورمان افرادیست که سن آنها نسبت به سایر متقاضیان تحصیل در یک مقطع تحصیلی، به صورت غیر معمولی بالاتر است.

از طرف دیگر، برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا هم شرایط سنی اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال، شخص 50 ساله‌ای که قصد دارد در مقطع کارشناسی در کانادا تحصیل کند به احتمال زیاد نخواهد توانست که افسر پرونده را برای گرفتن ویزا قانع کند. هر چند که حتی گرفتن پذیرش دانشگاه هم برای شخصی با این شرایط کار آسانی نیست، چه برسد به ویزا!

تحصیل در کانادا

گپ تحصیلی چیست؟

موضوع دیگری که در کنار شرایط سنی اهمیت زیادی دارد، گپ تحصیلی است. گپ تحصیلی یعنی اینکه فاصله بین دو مقطع تحصیلی بیش از اندازه طولانی شود. در کانادا فاصله زمانی بیشتر از 5 سال را به عنوان گپ تحصیلی در نظر می‌گیرند و در روال گرفتن پذیرش و به ویژه اخذ ویزای تحصیلی کانادا مشکل ایجاد می‌کند. البته فکر نکنید که این موضوع فقط مخصوص کاناداست. اکثر کشورهای پیشرفته دنیا در بحث آموزش از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا و... موضوع گپ تحصیلی را جدی گرفته‌اند.

بهتر است موضوع را با یک مثال جلو ببریم. یک شخص 30 ساله را در نظر بگیرید. این فرد در 22 سالگی موفق به گرفتن مدرک کارشناسی خود شده و حالا قصد دارد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کانادا برود. در واقع از زمان اخذ مدرک کارشناسی این شخص، 8 سال گذشته است! متقاضی با این شرایط شاید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا مشکل چندانی نداشته باشد اما به احتمال فراوان در زمان درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا با ایراد از سمت افسر پرونده مواجه خواهد شد.

اما با این وجود، هنوز هم می‌توانید گپ یا وقفه تحصیلی خود را با ارائه مدارک زیر توجیه کنید:

  • مدارک مربوط به سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی
  • دلایل پزشکی
  • ارائه انگیزه نامه قوی
  • ارائه توصیه نامه از اساتید مطرح

نکته مثبت این است که معمولا دانشگاه‌ها و افسران پرونده‌های ویزای تحصیلی در کانادا، نسبت به گپ تحصیلی متقاضیانی که شرایط خوبی از لحاظ سوابق تحصیلی، نمره زبان و تمکن مالی دارند، سختگیری خیلی زیادی انجام نمی‌دهند. البته به شرطی که گپ تحصیلی بیش از حد زیاد نباشد و شرایط سنی متقاضی هم مناسب باشد.

دقت داشته باشید که موضوع شرایط سنی و گپ تحصیلی در مورد متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری نسبت به مقاطع کارشناسی و ارشد از اهمیت کمتری برخوردار است. معمولا متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در کانادا تا 45 سالگی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

تحصیل در کانادا

شرایط سنی و بورسیه تحصیلی کانادا

شرایط سنی و گپ تحصیلی نه تنها در مورد اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بلکه در رابطه با بورسیه تحصیلی کانادا هم تاثیرگذار است. دانشگاه‌ها و سازمان‌های ارائه کننده بورسیه تحصیلی در کانادا علاوه بر سوابق تحصیلی افراد به موارد دیگری از جمله سن آنها نیز توجه دارد. در اینجا هم داشتن سن متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظرتان می‌تواند تاثیر مثبت روی گرفتن بورسیه بگذارد. ضمن اینکه وجود گپ تحصیلی یکی از مهم‌ترین موانع بر سر راه اخذ بورسیه تحصیلی کاناداست.

مدارک ویزای تحصیلی کانادا

بعد از اینکه موفق به گرفتن پذیرش تحصیلیِ یکی از دانشگاه‌های کانادا شدید، کارتان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شروع خواهد شد. برای گرفتن این نوع ویزا باید مدارک مشخصی را به مراکز امور ویزای کانادا در کشورهای همسایه ارائه کنید که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

  • اصل پاسپورت معتبر
  • اصل شناسنامه با ترجمه رسمی
  • نامه پذیرش دانشگاه مورد نظرتان یا همان نامه ادمیشن
  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی کانادا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی مقاطع پیشین با ترجمه رسمی
  • ریزنمرات مقاطع تحصیلی پیشین
  • مدارک مربوط به تمکن مالی از جمله گردش حساب بانکی
  • اسناد مربوط به دارایی‌های شخصی در صورت وجود
  • مدارک مربوط به نمره آزمون زبان مثل آیلتس یا تافل
  • مدارک مربوط به سابقه کاری در صورت وجود
  • برنامه تحصیلی یا همان Study Plan
  • گواهی عدم سوء پیشینه

یکی از نکات مهم در ارتباط با گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، این است که بتوانید به افسر پرونده ثابت کنید قصد ماندن در کشور کانادا را بعد از پایان دوران تحصیل ندارید. هر موردی که افسر پرونده را در رابطه با قصد شما از تحصیل در کانادا دچار شک و تردید نماید، ممکن است فرآیند گرفتن ویزا را مشکل کند.

قبلا با مواردی مواجه شده‌ایم که یک متقاضی تحصیل در کانادا با شرایط خوب به دلیل شرایط سنی و به ویژه گپ تحصیلی با رد درخواست ویزای خود مواجه شده است. اگر بین مقاطع تحصیلی مختلف دچار وقفه شده‌اید، حتما دنبال راهکارهایی باشید که این وقفه را توجیه کند. کارشناسان لتسگویونی بر اساس شرایط شما، بهترین راه حل‌ها را برای توجیه گپ تحصیلی ارائه می‌کنند. ضمن اینکه شرکت لتسگویونی در کل فرآیند اخذ ویزای کانادا، شما را همراهی می‌کند.

لتسگویونی letsgouni.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه