English

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد؛

باید واکسیناسیون در حوزه دانشجویی به صورت کامل اتفاق بیفتد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص چگونگی ارایه خدمات مناسب به دانشجویان در سال تحصیلی جدید، گفت: باید تلاش کنیم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط مناسبی را برای حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم و امیدوارم سال تحصیلی جدید با نشاط «علمی، آموزشی و فرهنگی» همراه با خدمات رفاهی، دانشجویی و خوابگاهی قابل قبول داشته باشیم.

باید واکسیناسیون در حوزه دانشجویی به صورت کامل اتفاق بیفتد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست با مدیران دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که به صورت وبیناری و با حضور مهندس رحمان خدابنده‌لو مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر افسانه صادقی معاون مدیر کل دانشجویی این وزارتخانه برگزار شد، گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ با انجام واکسیناسیون عمومی مردم، در شرایط مساعدتری قرار دارد و آرامش روانی خوبی در جامعه بر این اساس برقرار شده است به نحوی که روند سریع واکسینه شدن مردم، اعتماد جامعه و دانشجویان را جهت مشارکت حضوری در دانشگاه‌ها به دنبال داشته است.

وی با اشاره به حضور فداکارانه دانشجویان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی از مدت‌ها قبل در عرصه مبارزه با بیماری کرونا، بیان داشت: برخی از دانشجویان در قالب فعالیت‌های جهادی، مدت‌ها است که در عرصه مبارزه با کرونا حضور دارند و اکنون نیز در حوزه واکسیناسیون عمومی مردم، می‌توانیم این حضور را به خوبی مشاهده کنیم. این حضور، روحیه خوب دانشجویان را در بازگشت به دانشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

باید مراقبت کرد تا واکسیناسیون در حوزه دانشجویی به صورت کامل اتفاق بیفتد

شیراوژن در ادامه تذکراتی در خصوص اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای دانشگاهی داد و گفت: باید مراقبت کرد تا واکسیناسیون در حوزه دانشجویی به صورت کامل اتفاق بیفتد و دانشجویی از واکسینه شدن باز نماند، از دیگر سو باید دقت کرد تا افراد، بخش‌ها و کسانی که با دانشجویان مواجهه دارند نیز کاملا واکسینه شوند. به دیگر معنا هر قسمت و بخشی که در دانشگاه با دانشجویان سروکار دارد باید دو دز واکسن را دریافت کند.

معاون وزیر بهداشت بر وجود مکان‌هایی جهت اسکان دانشجویان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در طول دوره تحصیلی سال ۱۴۰۱_۱۴۰۰ تاکید کرد و ابراز داشت: باید مکان مناسبی را برای قرنطینه دانشجویانی که علائم بیماری را خواهند داشت ایجاد کنیم زیرا امکان بازگشت دانشجو به منزل خود به دلیل نگرانی از ابتلای دیگر اعضای خانواده وجود نخواهد داشت. از طرفی شرایط اسکان دانشجویانی که باید در قرنطینه حضور داشته باشند نیز باید فراهم شود و این اطمینان خاطر به دانشجو داده شود که در صورت داشتن علائم بیماری، می‌تواند همچنان حضور خود را در سطح دانشگاه با رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشد. با نهادهای دانشجویی که در دانشگاه‌ها فعال هستند جلساتی داشته باشید و شرایط را با آنان به شور بگذارید و از دانشجویان بخواهید بر اجرای دستورالعمل‌ها نظارت داشته باشند

"پایش وضعیت سلامت دانشجویان" به صورت متناوب دنبال شود

وی در ادامه بر اهمیت "پایش وضعیت سلامت دانشجویان " با استفاده از امکانات مراکز مشاوره دانشگاه‌ها، معاونت بهداشتی و مراکز جامع سلامت، تاکید کرد و گفت: پایش سلامت ‌دانشجویان باید به صورت متناوب انجام شود تا دانشجویان دارای علائم مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا سریعتر از دیگر دانشجویان جدا شده و ضمن انجام اقدامات درمانی لازم‌، تا بهبودی کامل تحت مراقب در قرنطینه بمانند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به تجمعات درون خوابگاهی اشاره کرد و ابراز داشت: باید مراقب بود دانشجویانی که از شهرهای مختلف به دانشگاه خود باز می‌گردند در فضاهای سربسته خوابگاهی دید و بازدیدهای و دورهمی‌های دانشجویی نپردازند و این گونه تجمعات تنها در فضاهای باز با رعایت دستورالعمل‌ها از نظر استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی اتفاق بیفتد. در این میان داشتن تهویه مناسب در فضاهای مختلف خوابگاهی، آموزشی، نمازخانه‌ها و ... به صورت جدی باید دنبال شود.

شیراوژن خطاب به مدیران دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: زحمات شما در این بخش همچون جهادی در مسیر علم است. این تلاش که می‌خواهید آموزش و علم آموزی دانشجویان متوقف نشود و مانع اتلاف عمر دوران دانشجویی یک دانشجو شوید، یک گونه جهاد علمی است و بدانید عزیزانی که در بخش‌های دانشجویی، خوابگاهی و رفاهی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعال هستند، مانند کسانی که در بخش واکسیناسیون و درمانی در حال خدمت هستند وارد یک عرصه جهادی می‌شوند.

به گزارش وبدا، وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم هیچ دانشجویی مبتلا به ویروس کرونا نشود و اگر مبتلا شد، پی‌گیری مسائل درمانی وی به خوبی دنبال شود، باید به شکلی رفتار کنیم که دانشجویان این حس را داشته باشند که دانشگاه در کنار آنان است و دانشجویان دلسوزی شما را در هر شرایطی در کنار خود ببینند.

معاون وزارت بهداشت به اهمیت حضور نهادهای دانشجویی فعال در مسیر همراهی و نظارت بر اجری دستورالعمل‌ها در دانشگاه‌ها تاکید و خطاب به مدیران کل دانشجویی، خاطرنشان کرد: با نهادهای دانشجویی که در دانشگاه‌ها فعال هستند جلساتی داشته باشید و شرایط را با آنان به شور بگذارید و از دانشجویان بخواهید بر اجرای دستورالعمل‌ها نظارت داشته باشند، باید تلاش کنیم تا با رعایت دستورالعمل‌ها شرایط مناسبی را برای دانشجویان از منظر دانشجویی، رفاهی و خوابگاهی فراهم کنیم و امیدوارم سال تحصیلی جدید با نشاط «علمی، آموزشی و فرهنگی» همراه با خدمات رفاهی، دانشجویی و خوابگاهی قابل قبول همراه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی