English

دادگاه رسیدگی به دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای علیه دولت آمریکا برگزار شد

جلسه رسیدگی علنی به دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای ایران علیه دولت آمریکا برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای علیه دولت آمریکا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه رسیدگی به "دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی و هسته‌ای ایران علیه دولت آمریکا به دلیل مساعدت و حمایت از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس" در مجتمع امام خمینی (ره) به ریاست قاضی پورمریدی برگزار شد.

قاضی پور مریدی در ابتدای این جلسه گفت: امروز در رابطه با پرونده شهدای هسته‌ای از جمله شهدای گرانقدر  مسعود علی‌محمدی، مصطفی احمدی‌روشن، مجید شهریاری، داریوش رضایی‌نژاد و ترور نافرجام فریدون عباسی، دادخواستی به شعبه ۵۵ که صلاحیت جهانی علیه رسیدگی به پرونده دولت‌ها را دارد، مطرح می‌شود. این دادخواست علیه ٣٧ تن از اشخاص حقیقی و حقوقی دولت آمریکا مطرح شده که در ترور دانشمندان ما در چند سال اخیر نقش داشته‌اند و خانواده شهدا مطالبه خسارات مادی، معنوی دارند.

وی ضمن قدردانی از خانواده شهدای هسته‌ای برای طرح دعوا، گفت: این دادگاه نمی‌تواند ظلمی که در حق خانواده‌های شهدا، مردم ایران و علم روا شده است، جبران کند. در این دادگاه واقعیت‌های حقوقی این رخدادهای تاریخی برای باقی ماندن در تاریخ مطرح می‌شود.

قاضی پورمریدی خاطرنشان کرد: آمریکا تاکنون علاوه بر دانشمندان ایرانی، سابقه قتل و کشتار دانشمندان آلمان، فرانسه، سوریه، پاکستان و فلسطین را داشته است و هیچ دادگاهی در دنیا برای بررسی جنایات آمریکا تشکیل نشده و شاید هیچ کشوری شهامت برگزاری این دادگاه را نداشته است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دادخواست توسط خانواده‌های شهیدان مسعود علی محمدی، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد مطرح شد، از طریق دفتر حافظ منافع ما در واشنگتن دو نوبت دادخواست را ابلاغ کردیم. اما نه پاسخی و نه لایحه دفاعیه‌ای برای ما فرستاده نشد چون پاسخی ندارند که ارائه دهند.

سپس افضلی وکیل خانواده‌های شهدای علمی و هسته‌ای کشور در جایگاه قرار گرفت و دادخواست را قرائت کرد.

خواندگان دادخواست ۳۷ شخص حقیقی و حقوقی هستند که در رأس آن‌ها باراک اوباما و دونالد ترامپ قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه