English

فیلم/ ماجرای اخراج عبدالکریمی از دانشگاه آزاد از زبان خودش

استاد اخراجی دانشگاه آزاد ماجرای اخراج از دانشگاه آزاد را مربوط به یک سخنرانی در دو سال گذشته عنوان کرد.

فیلم/ ماجرای اخراج عبدالکریمی از دانشگاه آزاد از زبان خودش

به گزارش خبرگزاری موج، در چند روز گذشته خبر اخراج دکتر بیژن عبدالکریمی ، یک استاد فلسفه، از دانشگاه آزاد واحد شمال تهران به یک بمب خبری تبدیل شده و در فضای مجازی واکنش های بسیاری را در پی داشت.

این اتفاق برای استادی رخ داده بود که در برنامۀ «زاویه» شبکه چهار سیما حضور پیدا کرده بود و مصاحبه هایش در رسانه های رسمی کشور منتشر شده بود. به همین دلیل تعداد زیادی از تصاویر و صدای او به صورت کلیپ هایی دست به دست می شد تا اگر کسی او را نمی شناخت هم با دیدن این برش های کوچک تا حدی با چهره و افکار او آشنا شود.

عبدالکریمی درخصوص دلایل اخراج خود بیان کرد: اصل ماجرا این بود که من توسط یکی از دانشجویانم در مقطع دکترا معاونت سیاسی فرمانداری شمیرانات و لواسانات دعوت شدم که در روز نهم اردیبهشت سال1398، به مناسبت سالگرد صدور فرمان آقای خمینی(ره) برای تأسیس شوراهای شهری و روستایی سخنرانی کنم و در آن سخنرانی تمام حرف من این بود که مشارکت نباید مشارکت صوری باشد بلکه این مشارکت باید مشارکت حقیقی باشد و گفتم درست است بچه‌های جبهه و جنگ در ایام جنگ 8ساله و دفاع مقدس خیلی فداکاری‌ها کردند و من همه اینها را به رسمیت می‌شناسم اما اگر مشارکت مردم نبود، امکان مقاومت ما در برابر نظام سلطه جهانی نبود.

وی ادامه داد: من تاکید کردم ما امروز یک کشتی در گل نشسته داریم؛ این کشتی در گل نشسته را هیچ نیرویی نمی‌تواند از گل بیرون بیاورد جز در پرتو وفاق ملی. هنوز هم که هنوز است بر سر این حرفهایم هستم. اگر قرار است در برابر نظام سلطه مقاومت کنیم، جز وفاق و وحدت راه دیگری نداریم. اگر این جرم است، از دانشگاه بیرون می‌روم.

عبدالکریمی گفت: پس از آن سخنرانی بنده را 6 ماه اخراج کردند و برای من حقوقی واریز نشد.

فیلم گفتگو را در اینجا ببینید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه