English

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با موج:

تردد زائرین در ایام اربعین از مرز مهران ممنوع است

الیاس فتاحی با اشاره به اینکه تردد زائرین در ایام اربعین ابا عبدالله الحسین(ع) در مرز مهران ممنوع است، گفت: تردد زائرین از طریق مرزهای زمینی با توجه به عدم موافقت کشور عراق در مرزهای کشور بخصوص مهران ممنوع است انتظار می رود که زوار محترم به استان ایلام مراجعه نکنند.

تردد زائرین در ایام اربعین از مرز مهران ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، الیاس فتاحی با بیان اینکه امسال بدلیل شیوع کرونا و حفظ سلامتی زائران و رعایت پروتکل های بهداشتی امکان تردد زئران از طریق مرز مهران به هیچ وجهی امکان پذیر نیست ،افزود: بنا به تصمیم ستادمرکزی اربعین وستاد ملی کرونا 6 فرودگاه برای انتقال زوار به کشور عراق انتخاب شده است و فرودگاه ایلام جزو این فرودگاهها نیست.

وی با اشاره به اینکه  استان ایلام هر ساله افتخار میزبانی از زائران عتبات عالیات را داشت ولی امسال بعلت شیوع ویروس کرونا این موضوع از مردمان این دیار سلب شده است،اظهار داشت: بدلیل عدم موافقت کشور عراق و تصمیات ستادمرکزی اربعین وستاد ملی کرونا ، امسال هیچ گونه تردد زمینی برای سفر به عتبات عالیات نخواهیم داشت و تنها از طریق مرز هوایی امکان پذیر خواهد بود.

همچنین مدیرفرودگاه شهدای ایلام با اشاره به اینکه بنا بر تصمیم و هماهنگی سازمان هواپیمایی کشور و ستاد اربعین 6 فرودگاه برای جابجایی هوایی مسافران اربعین حسینی به مقصد عراق در نظر گرفته شده است،گفت: طبق تصمیم سازمان هواپیمایی کشور و ستاد اربعین هیچگونه جابجایی به مقصد عراق از سوی فرودگاه ایلام انجام نمی شود.

محمد جواد یگانه با اشاره به اینکه از آنجائیکه فرودگاه ایلام برای جابجایی زوار اربعین انتخاب نشده، انتظار می رود که هیچ زائری مراجعه نکند، افزود: بنا به تصمیم ستاد اربعین و سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه شهدای استان ایلام برای جابجایی زائران اربعین انتخاب نشده است.

وی با بیان اینکه زائران اربعین برای حضور در عراق باید به فرودگاه شهرهای اصفهان، مشهد، اهواز، بندرعباس، تبریز ، مهرآباد و امام خمینی تهران مراجعه کنند،اظهار داشت: زائران برای سفر به عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی اربعین، به 6 فرودگاه اعلام شده مراجعه کنند.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: فرودگاه شهدای ایلام آمادگی دارد در صورت نیاز و صلاح دید ستاد مرکزی اربعین و سازمان فرودگاهی کشور مسافران را به مقصد عراق جابجا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی