English

حریرچی خبر داد؛

سقوط ۶۱۲ هزار نفر به زیر خط فقر بخاطر هزینه‌های درمانی

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سقوط ۶۱۲ هزار نفر به زیر خط فقر بخاطر هزینه‌های درمانی خبر داد.

سقوط ۶۱۲ هزار نفر به زیر خط فقر بخاطر هزینه‌های درمانی

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج حریرچی عصر چهارشنبه در مراسم قدردانی از سعید نمکی وزیر سابق و معارفه دکتر بهرام عین اللهی وزیر جدید بهداشت افزود: در سال ۹۶ میزان پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت کشور این میزان پرداختی توسط مردم به ۴۰ درصد افزایش یافت و ۷۲ صدم درصد از مردم به زیر خط فقر پرداخت هزینه‌های ناشی از درمان رسیدند.

وی تصریح کرد: همچنین در یکسال اخیر دو میلیون و ۴۱ نفر دچار پرداخت هزینه‌های کمرشکن درمانی شدند.به گفته حریرچی، در سال ۹۵ برآورد داشتیم که با وعده دولت و مجلس، رشد اقتصادی به چهار درصد در سال ۱۴۰۰ برسد که این امر محقق نشد در حالیکه مسوولان بویژه حوزه سلامت کمک‌های زیادی در این امر کردند.

معاون کل وزیر بهد اشت تصریح کرد: دولت جدید با سکانداری دکتر عین اللهی باید تا سال ۱۴۰۴ بر اساس چشم انداز توسعه ایران در حوزه سلامت رتبه اول را در منطقه داشته باشد و این مسوولیت سنگینی را بر ما وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از دکتر نمکی تشکر می‌کنم، همراه معاونان به خصوص در این شرایط کرونایی بصورت تمام وقت زحمات زیادی کشیدند و باید همه کمک کنیم تا این شرایط و قافله به سر منزل مقصود برسانیم.

به گفته حریرچی، مدافعان نظام سلامت اعم از دکتر، پرستار، بهیار، کادر اداری و ... و مردم، سازمان ها، وزارتخانه‌ها نهاد‌های مختلف در این شرایط کمک زیادی ارائه دادند و از ما حمایت کردند.

وی افزود: در یکسال آینده عملکرد حوزه سلامت بزرگترین تعیین کننده رشد اقتصادی، رفاه و حمایت مردم از نظام خواهد بود.

حریرچی اظهار داشت: باید علاوه بر کرونا، به فکر بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و شیوع آن‌ها نیز باشیم که جزو مشکلات مهم مردم هستند و توجه به آن‌ها ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی