English

تداوم بارش باران طی امروز و فردا

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

تداوم بارش باران طی امروز و فردا

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش باران طی امروز و فردا (3 و 4 شهریورماه) در برخی استان‌ها، از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۳ شهریور) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی این مدت در ارتفاعات استان‌های گلستان، اردبیل و هرمزگان نیز رشد ابر و بارش ‌پراکنده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: فردا (۴ شهریور) در استان‌های مازندران، گلستان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد همچنین شنبه (۶ شهریور) نیز در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش ‌پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

ضیاییان ضمن اشاره به اینکه یکشنبه (۷ شهریور) جوی ‌پایدار و آسمانی صاف در کشور حاکم خواهد بود، گفت: از امروز (۳ شهریور) تا آخر هفته جاری در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. طی این مدت طوفان گرد و خاک در بعضی ساعات به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و زابل  ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از امروز (۳ شهریور) تا آخر هفته جاری دمای هوا در نیمه غربی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز و طی ‌پنجشنبه (۳ و ۴ شهریور) دریای خزر و از بعدازظهر ‌پنجشنبه و طی روز جمعه (۴ و ۵ شهریور) بخش‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۴ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۵ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۶ و ۲۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه