English

عدم مراجعه ۴۰ درصد مردم برای دریافت واکسن در برخی استان‌های کشور

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از عدم مراجعه 40 درصد مردم برای واکسن در برخی استان‌ها خبر داد.

عدم مراجعه ۴۰ درصد مردم برای دریافت واکسن در برخی استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری موج، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده در مورد تعطیلی دو هفته‌ای کرونا در برنامه «صبح و گفتگو» ضمن اشاره به خاطره نه چندان خوب عملکرد ستاد مدیریت کرونا گفت: تصمیمات رئیس جمهور سابق در این موضوع و عدم توجه به هشدارهای متخصصان توسط شخص ایشان موجب شد که حتی تصمیمات درست اجرا نشود و موجب کم شدن مشارکت مردمی شد.

محمدبیگی افزود: مردم اگر همکاری و مداخله نکنند، وضعیت اقتصادی از امروز بدتر خواهد شد و چرخه بیماری تا دو سال دیگر ادامه خواهد یافت.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده گفت: همراهی مجلس با دولت به این شکل شد که پس از اعلام وزیران پیشنهادی رئیس جمهور، مجلس به سرعت جلسات رای اعتماد را برگزار کند و بلافاصله جلسات اضطراری را برای بررسی نامه مقام معظم رهبری و دکتر نمکی برای تعطیلی تهران برقرار کنیم.

وی از تعطیلی دو هفته‌ای با مقررات سخت و همکاری مردم و ارگان‌ها و تسریع واکسیناسیون سخن گفت و ادامه داد: در حال حاضر در کشور6 هزار و 600 مرکز جامع سلامت، 6 هزار و 700 پایگاه سلامت، هزار و 800 خانه بهداشت و 4 هزار و 200 موسسه طرف قرارداد با سازمانهای بیمه گر می‌توانند با سرعت خدمات پزشکی و واکسیناسیون را پیش برده و بیمار یابی کرد.

محمدبیگی در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به نیاز دوباره به اعلام فراخوان نیروهای بازنشسته، بسیجی و جهادی و آموزش آنها و تسریع چرخه واکسیناسیون اظهار کرد: ما در مجلس مشکلی برای تشکیل جلسات اضطراری و تعطیلی نداریم و آماده پذیرش دولت و دکتر نمکی هستیم.

همچنین پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در شرایطی هستیم که اقدامات خوشایند مردم برای کرونا انجام نشده و این مسئله به یک عزم ملی در کل سیستم دولتی نیاز دارد و تنها انتظار از وزارت بهداشت، بیجا است.

طبرسی گفت: نامه‌ای که دکتر نمکی به رهبری نوشت، به دلیل آن بود که در این موضوع به بن بست رسیده بود و در جای دیگر حرف وی را قبول نکردند.

وی ادامه داد: با این وضعیت بیماری کنترل نمی‌شود و ما منتظر هستیم تا این بیماری به خودی خود کنترل شود و این در حالی است که در شرایطی که مردم روانه بیمارستان می‌شوند، بیماری از کنترل خارج شده و نارضایتی مردم به بار می‌آید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه در موضوع کرونا درگیر رودربایستی شدیم و تمام مسئولیت بر گردن دکتر نمکی افتاد خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی کرونا هستیم و نیازمند یک تعطیلی موقت و همچنین افزایش سرعت واکسیناسیون هستیم.

وی ضمن اشاره به 500 هزار نفر واکسینه شده در روز گذشته گفت: اگر این تعداد را به روزی یک میلیون برسانیم ظرف مدت 3 ماه این روند طی خواهد شد.

طبرسی پیرامون مشکلات واکسیناسیون تشریح کرد: نداشتن واکسن کرونا در یک مقطع زمانی، نبود مراکز واکسیناسیون و عدم مراجعه مردم برای واکسن از مشکلات واکسیناسیون است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از عدم مراجعه 40 درصد مردم برای واکسن در برخی استان‌ها سخن گفت و ادامه داد: در رسانه‌ها باید برای این موضوع تبلیغات و فرهنگ سازی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه