English

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد؛

تولید ۵ میلیون دز واکسن کرونا در طول یک ماه گذشته

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت:ظرف یک ماه گذشته بیش از ۵ میلیون دز واکسن تولید کرده ایم و تقریبا به اندازه ۳۵ درصد واکسن های وارداتی تولید داشتیم.

تولید ۵ میلیون دز واکسن کرونا در طول یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسم افتتاح ۳۰۰پروژه عمرانی توسط بنیاد برکت شامل ۱۵۰ باب مدرسه و ۱۵۰ باب پروژه فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم با حضور مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از دو مدرسه در پاکدشت رونمایی شد.

در این مراسم مخبر توضیح داد: یکی از کارهایی که در بنیاد برکت از همان اوایل شکل گرفت بحث مدرسه سازی بود که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند .

او ادامه داد: قرار بود هزار مدرسه بسازیم که تا کنون برای ساخت حدود ۲ هزار قرارداد داریم و هشتاد درصد موارد ساخته شده است.

رئیس ستاد گفت: اوایل برنامه داشتیم در دو سال، هزار مدرسه کانکسی را تبدیل به مدرسه دائم کنیم. تا مهرما ۳۰۰ مدرسه و تا پایان سال ۲۰۰ مدرسه دیگر را می سازیم. در مجموع تا پایان سال ۵۰۰ مدرسه کانکسی و ۲۰۰ مدرسه دائم خواهیم داشت.

او گفت : اعتبار پروژه های مدرسه سازی بین ستاد اجرایی و آموزش و پرورش تقسیم شده است و هر کدام بخشی از اعتبار را تامین می کنند. ستاد در مجموع نزدیک ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده و ۹۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس ستاد اجرایی درباره تولیدات واکسن کوو ایران برکت گفت: ظرف یک ماه گذشته بیش از ۵ میلیون دز واکسن تولید کردیم و تقریبا به اندازه ۳۵ درصد واکسن های وارداتی تولید داشتیم.

مخبر بیان کرد:تاکنون یک و نیم میلیون دز تحویل وزارت بهداشت دادیم و تا آخر هفته یک میلیون دیگر نیز تحویل می‌دهیم.

وی ادامه داد:این تولیدات فقط برای خط یک است و خط دو و سه نیز وارد چرخه تولید می شوند. خط دو تمام زیرساخت های آن انجام شده و در مرحله تولید آزمایشی است و خط سه هم اوایل شهریور راه اندازی می شود.

مخبر تاکید کرد که به صورت هفتگی بیش از یک میلیون دز واکسن کوو ایران برکت تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه