English

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران

ترفع گفت: امروز یک دستگاه اتوبوس برقی محصول مشترک نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و کارخانه زرین‌خودرو اصفهان رونمایی می شود.

رونمایی از نخستین اتوبوس برقی ساخت ایران

به گزاش خبرگزاری موج، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به رونمایی از یک دستگاه اتوبوس برقی طی روز جاری در بوستان گفتگو اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس برقی محصول مشترک نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تهران و کارخانه زرین‌خودرو اصفهان وابسته به وزارت دفاع امروز رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه قوای محرکه و بُرد الکترونیکی این اتوبوس توسط نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران تولید شده گفت: بخش اتوبوسی این خودرو توسط کارخانه زرین‌خودرو اصفهان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این اتوبوس برقی نسخه اولیه اتوبوس‌هایی است که به صورت برقی قرار است در کشور تولید شود اظهار کرد: شهرداری جهت حمایت از حمل و نقل پاک و توجه به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار است تفاهم‌نامه‌ای را در این زمینه منعقد کند.

وی در خصوص محل فعالیت این اتوبوس‌های برقی گفت: ما تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های برقی در هسته مرکزی شهر که بیشترین آلودگی هوا را دارند مورد استفاده قرار گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی