English

وزیر بهداشت:

ما در ماه‌های آینده کمبود واکسن نخواهیم داشت

سعید نمکی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

ما در ماه‌های آینده کمبود واکسن نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیة الله (عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن نورا، طی سخنانی اظهار کرد: وقتی کرونا آمد ما نداشته‌های زیادی را رغم می‌زدیم و وقتی نگاه می‌کردیم محاسبات دشمنان برای بهم ریختن کشور ما غلط نبود؛ سیل، زلزله، تحریم و کمبود‌های فراوان و خزانه خالی، اما آن‌ها به داشته‌های ما فکر نکرده بودند.

وی ادامه داد: مهمترین داده ما اعتقادات مذهبی ماست که آن‌ها نمی‌دانستند، ما ملت بزرگ و فداکاری داریم که در همه صحنه‌ها حضور موثر دارند، آن‌ها نمی‌دانستند که ما بعد از ۸ سال جنگ حتی یک میلیمتر از زمین را در میز مذاکره ندادیم. آن‌ها نمی‌دانستند که ما رهبر فرزانه‌ای داریم که در هدایت و حمایت یگانه‌ی عالم است که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتیم از ما حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: این روز‌ها برای من از بهترین روزهاست؛ روز‌هایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته‌های ما با تصاعد افزایش یافته و نیاز به تخت بستری نداریم و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

نمکی افزود: در این سال‌های تحریم بیمارستان‌های متعددی ساخته شد و به‌جای نداشته‌های روز‌های اول بیش از دو هزار آزمایشگاه داریم، صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونا انگلیسی شاهد کاهش مرگ و میر کمتری بودیم.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشورمان گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادرات و به کشور‌های فقیر هدیه کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی