English

تزریق اولین واکسن کرونای ایرانی – کوبایی به یک کودک خارجی

درحالیکه مسئولان و بخصوص وزیر آموزش و پرورش مدعی اند که هنوز ضرورتی برای واکسن زدن کودکان و نوجوان و دانش آموزان وجود ندارد و این کار در هنوز در جهان باب نشده است، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر از تزریق واکسن کرونای ایرانی - کوبایی سوبرانا به کودکی خارجی داد.

تزریق اولین واکسن کرونای ایرانی – کوبایی به یک کودک خارجی

به گزارش خبرگزاری موج،  کیانوش جهانپور امروز با اعلام خبر تزریق اولین واکسن کرونای ایرانی - کوبایی به یک نوجوان خارجی، در صفحه توئیتری خود نوشت:‌ اینم آقای گابریل گارسیا فرناندز، اولین کودک دریافت کننده واکسن سوبرانا (در ایران با نام #پاستوکووک) در قالب کارآزمایی بالینی این واکسن در گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال». 

وی از این اقدام با عنوان " بارقه های امید برای ایمنی کرونا و نوجوانان در مقابل کرونا" یاد کرد. 

168886616

این توئیت در واقع ادامه متن توئیتی دوشنبه وی بود. جهانپور در آنجا نوشت: کارآزمایی بالینی واکسن کرونا تولید مشترک کوبا - ایران که با نام سوبرانا در کوبا و با نام پاستوکووک در ایران عرضه خواهد شد، بر روی کودکان و نوجوانان در کوبا آغاز شده و داوطلبان در یک طرح واکسیناسیون ناهمگن، دو دوز سوبرانا _۰۲ به علاوه یک دوز واکسن سوبرانا پلاس دریافت خواهند کرد.

این خبر ناگهانی در حالی منتشر شد که وزیر آموزش و پرورش چند روز قبل اعلام کرده بود که هنوز واکسیسناسون کرونایی کودکان و نوجوانان در جهان رواج پیدا نکرده که بخواهیم دانش آموزان را در ایران واکسن بزنیم! این اظهارات حاجی میرزایی در حالی مطرح می شد که تاکنون آمریکا، کانادا، رومانی و... تزریق واکسن کرونا را کودکان و نوجوانان 12 تا 18 سال آغاز کرده و چندین کشور دیگر نیز عنقریب به زودی این روند را آغاز خواهند کرد!

از سویی این خبر با انعکاس وسیعی در فضای مجازی همراه بود. چرا که کاربران فضای مجازی معتقدند که شاید بهتر بود ابتدا نتیجه این تزریق مشخص می شد و بعد وزارت بهداشت اینهمه تبلیغ در مورد آن انجام می داد!  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه