English

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

تهران به سمت زنانه و پیر شدن می رود / اگر با همین رویه جلو برویم آینده ایران در ۱۰ شهر خلاصه خواهد شد!

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با نگران کننده خواندن وضعیت جمعیتی پایتخت با ذکر اینکه شهر تهران در حال زنانه و پیر شدن است گفت: به بیانی در این کلانشهرنسبت زنان به مردان بیشتر است اما در پیرامون تهران، این موضوع کاملا برعکس است به شکلی که پیرامون در حال مردانه و جوان شدن است.

تهران به سمت زنانه و پیر شدن می رود / اگر با همین رویه جلو برویم آینده ایران در ۱۰ شهر خلاصه خواهد شد!

به گزارش خبرنگار موج، شهرام عدالتی در نشست خبری در خصوص سند جمعیت و نگاه سند آمایش جمعیتی با بیان اینکه در بررسی مسایل جمعیتی اصولا دو شاخص نرخ رشد جمعیت و بحث مهاجرت مورد توجه قرار می گیرد گفت: در طول دهه های اخیر تهران به شهری مهاجرپذیر تبدیل شده که سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت آن اضافه می شود. 

وی با اشاره به اینکه در این سند موضوع کاهش شدت مهاجرت مد نظر قرار گرفته است گفت: قطعا در این سند با نگاه به طرح های جامع از افزایش قلمروی شهری جلوگیری خواهد شد. 

عدالتی تصریح کرد:اگر اعلام شود تهران برای ساخت و ساز به حداقل امکان رسیده است باید در حوزه زمین و مسکن کنترلی دقیق اجرا شده، باید نقاط بحرانی استان تهران کنترل شود تا اکبرآبادهای جدید در استان تهران و در آینده ایجاد نشود . اینها ازجمله مواردی است که دراین موارد در این سند آمایش مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید با اشاره به  تنوع جمعیتی در استان تهران نیز گفت: واقعیت این است که پایتخت  در حال زنانه و پیر شدن است به شکلی که نسبت زنان به مردان در تهران بیشتر است اما در پیرامون شهر، این موضوع بالعکس است یعنی در پیرامون ، جمعیت در حال مردانه و جوان شدن است. 

به گفته وی این رویه می تواند به معنای آن باشد که در استان تهران با عدم تعادل و توازن مواجه هستیم که برای همه آن ها در قالب سند آمایش برنامه ریزی انجام شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین در خصوص موضوع آب و نگاه این سند به این مقوله نیز با بیان اینکه در استان تهران بیشترین میزان مصرف آب در حوزه سکونت است گفت: بنابراین اگر قلمروهای سکونتی را محدود کنیم قطعا در این موضوع نیز گام موثری برداشته ایم.

وی تاکید کرد: آنچکه در این آمایش دنبال می کنیم کنترل شدت همین مسایل و چالش هاست. قطعا اگر این سند اجرایی نشود آینده ایران در ۱۰ شهر خلاصه خواهد شد. 

عدالتی افزود: ما نمی توانیم از توازن جمعیت با بی تفاوتی عبور کنیم. تا به حال در مورد مدیریت پساب چالش های جدی داشته ایم. در همین زمینه راستا نیز بوده که سند آمایش تدوین شده به دنبال این است که در حوزه تولید از چرخه بازگردانی آب استفاده کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه