English

محسنی بندپی:

اثر انگشت از انتخابات امسال حذف شد

مصوب شده است که در انتخابات امسال از استامپ استفاده نشود.

اثر انگشت از انتخابات امسال حذف شد

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که چه کاری برای انتخابات در استان تهران انجام شده است، گفت: استان تهران دارای ۱۴ میلیون جمعیت است و به اندازه ۱۳ استان کشور دارای افراد واجد شرایط رای دادن است؛ بنابراین هم به لحاظ جمعیت و هم به عنوان مرکز فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است و هر حرکتی که در تهران شروع شود می‌توان اثر مثبت آن را در کشور دید.

وی ادامه داد: ما در استان تهران ۱۵ شهرستان، ۴۷ شهر، حدود ۳۵ بخش و ۵۱۰ روستا داریم که ۵۰۲ مورد آنها به حد نصاب برگزاری انتخابات رسیده‌اند. ستاد انتخابات استان تهران از نیمه دوم مهرماه ۱۳۹۹ با توجه به درک عمیقی که از انتخابات داریم و تحقق بخشیدن به یکی از شعار‌های محوری انقلاب اسلامی یعنی نهادینه کردن اراده‌ی مردم در تعیین سرنوشت خودشان شروع به کار کرده است.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: طبق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری انتخابات بسیار حائز اهمیت است و برای عزت، اقتدار، افتخار و امنیت کشورمان یک امر بسیار حیاتی و ضروری است.

بندپی درخصوص برگزاری جلسات ستاد انتخابات اظهار کرد: ما ۲۷ جلسه ستاد انتخابات استانی را تشکیل دادیم و با توجه به اینکه تبلیغات بیگانگان را در ابعاد مختلفی اعم از تحریم، پمپاژ یاس و ناامیدی و تحریک عوامل خارجی و داخلی برای برهم زدن امنیت انتخابات داشتیم، ۲۲ جلسه امنیت انتخابات استان تهران را تشکیل دادیم. یعنی ۱۶ جلسه‌ی رصد و پایش اطلاعاتی و امنیتی و ۶ جلسه‌ی شورای تامین استان که تابه‌حال چیز خاصی را مشاهده نکردیم، اما مراقبت و هوشیاری‌مان این آمادگی را برای ما فراهم کرده است که بتوانیم تمام مسائل و عوامل را رصد و پایش کنیم که در روز انتخابات و حتی بعد از اعلام نتایج با اتفاق خاصی روبرو نشویم.

او درباره‌ی رای گیری در شرایط کرونا بیان کرد: ما تقریبا در استان تهران حدود ۶۸۴۶ صندوق اخذ رای داریم که با توجه به شرایط کرونا، هم صندوق‌ها را نسبت به انتخابات سال ۹۶ افزایش دادیم و هم اینکه پروتکل‌هایی را که برای رعایت موازین بهداشتی است اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حفاطت فردی رعایت کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال از استامپ استفاده می‌شود، گفت: مصوب شده است که از استامپ استفاده نشود، دو متر فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و خواهشمان از کاندیدا‌ها این است که نماینده کمتری در پای صندوق‌ها اعزام کنند، زیرا ما خودمان ۲۵ عامل اجرایی و انتظامی در پای صندوق داریم و به اندازه کافی شلوغ است.

استاندار تهران درمورد اینکه هر نامزد چند نفر را به عنوان نماینده قرار دهد، اظهار کرد:

ما در استان تهران ۴ انتخابات داریم. انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، میان‌دوره‌ای مجلس و شورای اسلامی شهر و روستا. اگر قرار باشد هر کاندیدایی یک نماینده بفرستد، دیگر جایی برای نماینده‌های نظارتی و رای دادن مردم نمی‌ماند.

خواهش ما این است که به عوامل نظارتی و اجرایی اعتماد کنند تا شلوغ نشود.

محسنی بند پی درباره‌ی علت اینکه با توجه به قابلیت‌هایی که شهرداری برای تبلیغات انتخاباتی داشته است، اما زیاد شاهد آن نبودیم که در سطح شهر تهران شور انتخاباتی ایجاد کنند و دیر شروع کردند، گفت: در انتخابات ۸۸،۹۲ و ۹۶ از شش ماه مانده به انتخابات، کاندیدا‌ها و فعالیت‌ها مشخص بودند، اما در این دوره همه چیز با تاخیر مواجه شد. خود کاندیدا‌ها هم تا یکی دو روز مانده به ثبت نام مشخص شدند.

همراه آن، مسئله کرونا نیز یک عامل دیگر برای آن بود. اکنون که انتخابات شورا شروع شده است جنب و جوش خوبی راه افتاده است و تبلیغات وارد مرحله‌ی حساس‌تری شده است. نمی‌توان تنها یک دستگاه را مقصر دانست. امسال همه چیز با تاخیر شروع شد.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که شبکه تهران ساعت زیادی را به کار‌هایی که در تهران اتفاق می افتد چه در شهرداری و چه در استانداری اختصاص داده است، استانداری چه امکاناتی باید به شبکه تهران می‌داد یا آیا از این امکانات داده شده راضی هستند، گفت: ما باید گله بکنیم که ۳۰ استان یک شبکه‌ی استانی مستقل دارند، اما استان تهران که جمعیت‌اش با ۱۳ استان برابری می‌کند، شبکه ندارد. در شورای امنیت کشور مصوب شده است که ۵۰ درصد وقت شبکه‌ی پنج در اختیار استان تهران باشد. در شبکه شورای اجتماعی کشور نیز مصوب شده است که ۵۰ درصد وقت شبکه پنج تا تاسیس یک شبکه استانی در اختیار استان تهران شامل ائمه جمعه، کار‌های فرهنگی و استانداری باشد، زیرا ما سرریز تمام آسیب‌ها را در استان تهران داریم.

وی ادامه داد: ما از زمان حضور آقای اشناب یک تفاهم نامه‌ای با صداوسیما امضا کردیم که هر امکاناتی را نه فقط برای شبکه پنج بلکه صداوسیما در نطر بگیریم و آن را به‌روز کنیم. ما هر کمکی که می‌کنیم برای کل صداوسیما است و قول دادند در ازای هر کمکی که ما می‌کنیم آن‌ها شبکه‌استانی را تقویت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه