English

سید جواد حسینی:

پیش ثبت نام الکترونیکی غربالگری نوآموزان همزمان با ثبت نام انجام می شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نوآموزان ابتدا در مدارس پیش ثبت‌نام اولیه می‌شوند، سپس در همان مرحله پیش ثبت‌نام نوبت‌گیری الکترونیکی برای حضور در پایگاه‌های سنجش نیز انجام می شود.

پیش ثبت نام الکترونیکی غربالگری نوآموزان همزمان با ثبت نام انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید جواد حسینی در گفتگو با رادیو ایران گفت: برنامه سنجش نوآموزان برای بررسی وضعیت سلامت جسمانی، قد، وزن، توده بدنی، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان انجام می‌شود و جای‌دهی تحصیل بچه ها در مدارس عادی و استثنایی مشخص می‌شود.

وی گفت: اگر والدین بخواهند تمام این آزمایش‌ها و تست‌ها را در شرایط عادی برای کودکان انجام دهند باید به چندین پایگاه مراجعه کنند اما از طریق برنامه سنجش و در ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه ثابت، سیار، تخصصی و عشایر در سراسر کشور این سنجش‌ها در یک جا انجام می‌شود.در سال ۷۱ پوشش ۱.۵ درصدی در این طرح داشتیم و سال گذشته علی‌رغم شرایط کرونایی به ۹۸.۸ درصد رسید.

حسینی بیان کرد: ۱۳ اقدام برای رفع نگرانی والدین و نوآموزان در شرایط کرونایی تدوین و اجرایی شده و سال گذشته نیز هیچ موردی از ابتلای نوآموزان، والدین و عوامل اجرایی به کرونا مشاهده نشد.

به گفته وی کاهش تعداد مراجعین در هر پایگاه از ۴۰ نفر به ۲۰ نفر، افزایش فاصله نوبت‌دهی از ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعات کار پایگاه‌ها از ۴ ساعت به ۵ ساعت، ایجاد اتاق انتظار برای والدین، حضور فقط یک ولی نوآموز در پایگاه سنجش، افزایش تعداد ابزارهای سنجش و ضدعفونی مدام آن‌ها، الزام استفاده از دستکش و ماسک، ضدعفونی پایگاه‌ها و دو شیفته شده برخی پایگاه‌ها اقدامات برای شرایط کروناست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری سنجش نشانگان مشکلات ویژه یادگیری برای مداخله بهنگام و رفع مشکلات یادگیری نوآموزان در مراحل اولیه و سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت نیز انجام خواهد شد.

معاون وزیر با تأکید بر اینکه سنجش نوآموزان پیش‌نیاز ضروری برای ثبت‌نام در کلاس اول است اظهار کرد: نوآموزان ابتدا در مدارس پیش ثبت‌نام اولیه می‌شوند، سپس در همان مرحله پیش ثبت‌نام نوبت‌گیری الکترونیکی برای حضور در پایگاه‌های سنجش نیز انجام می‌شود و پس از سنجش نوآموزان ثبت‌نام قطعی آنان انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: نوبت‌دهی و ارجاع نوآموزان به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه ازدحامی در پایگاه‌های سنجش ایجاد نخواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی