English

محسن هاشمی در واکنش به رد صلاحیت ۱۰ عضو شورا؛

درخواست بررسی مجدد صلاحیت ها را داده ایم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درواکنش به رد صلاحیت شدن 10 نفر از اعضای شورا گفت: در این زمینه با سازمان‌های مربوطه وارد رایزنی شده‌ایم تا دلایل رد صلاحیت را جویا شویم.

درخواست بررسی مجدد صلاحیت ها را داده ایم

به گزارش خبرنگار موج، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در  حاشیه صحن شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره رد صلاحیت برخی از کاندیداهای شورای شهر در پایتخت گفت:‌ از اعضای شورای فعلی به طور کلی 12 نفر برای انتخابات شورای شهر در دوره ششم ثبت‌نام کردند که فقط دو نفر تأیید صلاحیت شدند. اما ما فکر می‌کردیم که چون در مورد شوراها نظارت استصوابی وجود ندارد لذا هیات‌های نظارت دیگر نمی‌توانند به  پرونده‌ها وارد شوند.

وی افزود: بر طبق سنوات قبل می‌بایست روند کار چنین باشد که اگر کسی در هیئت اجرایی رد شود برای تظلم خواهی به هیئت نظارت اعتراض کند اما متأسفانه با بخش‌نامه‌هایی که شده این مسیر را عوض کردند و بااینکه  هیئت اجرایی صلاحیت کاندیداها را تائید کرده  هیئت نظارت شهرستان می‌تواند رد کند و اگر آن‌هم تائید کند هیئت نظارت استان و درنهایت حیات نظارت مرکزی می‌تواند صلاحیت کاندیداها را رد کند. به بیانی مسیر را برعکس کردند.

رئیس شورای شهر تهران با ذکر اینکه درخواست بررسی مجدد داده‌ایم گفت: در راستای  پیگیری اعتراض‌های کاندیداها ما به محل‌های 4 گانه اخذ استعلام نظیر وزارت اطلاعات مراجعه کردیم که دلایل رد صلاحیت را جویا شویم و امیدواریم تعدادی از اعضا تائید صلاحیت شوند تا شاهد حضور بیشتر مردم با تکثرگرایی در پای صندوق‌های رأی و رقابت جدی‌تری را در انتخابات شاهد باشیم.

هاشمی همچنین در مورد مصوبه تحقیق و تفحص قرارداد شهرداری با یکی از بخش‌های سپاه گفت: شهرداری از این تشکیلات طلبکار بود که هنوز هم این طلب وصول نشده است از شهرداری تقاضای پیگیری این طلب را شده‌ بودیم و اعلام کردیم که اگر طلب وصول نشود موضوع را از طریق شکایت پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از آنجایی که شهرداری از اعداد و ارقام مطمئن نبود تحقیق و تفحص انجام گرفت تا نتایج به شهرداری فرستاده شود گفت: بر اساس تحقیق و تفحص به‌عمل‌آمده از سوی شورای شهر میزان بدهی شرکت رسا تجارت نوین 4200 میلیارد تومان است که شهرداری تهران باید هر چه سریع‌تر در این خصوص پیگیری به عمل‌آورده تا این بدهی وصول شود.

هاشمی با ذکر اینکه در این تحقیق و تفحص از شهرداری خواسته‌شده که دلایل عدم پرداخت این مبلغ را بیان کنند گفت: اگر قرار است این بدهی پرداخت گردد  باید شکایت شود. چون شهرداری و شورای شهر  به اعداد و ارقام مطمئن نبودند در این گزارش موارد احصا شد و به شهرداری برای پیگیری و اجرای موارد تحقیق و تفحص ابلاغ خواهد شد.

محسن هاشمی با تاکید براینکه این موضوع ازهمان ابتدای کار شورا نیز مطرح بود گفت: حتی  از روزهای اول شورا  شخص من از این بدهی گفتم ولی چون پرونده در دادسرای نظامی مطرح بود قرار بر این شد که دادسرای نظامی رسیدگی کند و حق شهرداری داده شود. اما  بعد از مدتی گفتند که دادسرای نظامی به شکایت شهرداری کاری ندارد و پرونده مذکور مربوط به شکایت  خود سپاه از بعضی افراد در آن تشکیلات است که ظلمی به سپاه کردند. درنتیجه روند رسیدگی به موضوع کند شد لذا شورای شهر از شهرداری خواست این کار زودتر انجام دهد ولی شهرداری این کار را به‌سرعت انجام نمی‌داد و مشغول  مذاکرات برای نهایی کردن همه موارد قراردادها و عملیاتی که انجام‌شده و بعضاً  ثبت‌نشده و نیز راستی آزمایی و حسابرسی بود که سبب شد روند رسیدگی به این موضوع به طول بیانجامد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: لذا شورا نگران بود اما بعد از تحقیق و تفحص درنهایت  توانستند با کمک شهرداری به اعداد و ارقام برسند که به‌صورت دقیق  شامل 4200 میلیارد تومان بدهی شرکت رسا تجارت به شهرداری می باشد که باید  هر چه سریع‌تر وصول شود. در حال حاضر نیز نتیجه این تحقیق و تفحص به کمیسیون حقوقی ارجاع می‌شود تا تبدیل به نامه‌هایی مشخص به شهرداری برای پیگیری و حصول نتیجه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه